12.7 C
Província de Tarragona
Dilluns, abril 22, 2024

Per no perdre’s dins la ciutat

La nova senyalítica s’ha instal·lat amb una aportació del Pla de Competitivitat Turística de la Tarraco Romana

Tarragona tenia una assignatura reiteradament suspesa des de fa molts anys i ara ja l’ha aprovat. Es tracta de la senyalització urbana per a vehicles i per a vianants. Una partida pressupostària del Pla de Competitivitat Turística de la Tarraco Romana ha fet possible superar l’examen.

Segur que més d’una vegada us haureu trobat amb persones de fora que, circulant en cotxe o anant a peu, us han preguntat per una destinació dins de la ciutat, perquè es trobaven desorientats. És molt probable que vosaltres mateixos, residint a Tarragona o als voltants, no hagueu trobat cap senyal que us indiqués l’equipament que buscàveu en un moment determinat.

Ara, després de gairebé tres anys de feina, anàlisi i propostes de millora, ja tenim els senyals repartits per la ciutat. T’indiquen coses tan bàsiques com anar al centre o com sortir-ne, on és l’estació de RENFE i el Palau de Congressos i tots els monuments i instal·lacions importants de Tarragona.

S’hi han col·locat més d’un centenar de pals i 400 banderoles per indicar als conductors, i una vintena de pals i 96 banderoles destinades als vianants. També s’han instal·lat 14 panells informatius, la majoria en els accessos als aparcaments.

El pla turístic, que coordina políticament la regidora Patrícia Antón i executa el gerent Quim Queralt, ha destinat més de 276 mil euros a aquesta inversió tan necessària. L’operació acaba en part amb el caos de senyals que s’havien anat superposant en els darrers anys. Senyals amb colors, disseny i tipografies diverses, que no responien a un criteri homogeni i que provocaven més aviat confusió als visitants i als tarragonins.

Aquesta senyalítica és una de les millores pràctiques que ens deixa el Pla de Competitivitat Turística de la Tarraco Romana que es va engegar fa tres anys, el novembre de 2009. Un pla de l’època del  republicà Sergi de los Ríos a l’ajuntament i del govern d’esquerres a la Generalitat.

Un pla dotat amb més de quatre milions d’euros i que treballa en la gestió de productes turístics que fan singular a Tarragona: la història, la gastronomia i les activitats familiars. El pla s’acabarà el 2013 i serà el moment de fer-ne balanç.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...
  1. Hola, Sant salvador és Tarragona?, l’Ajuntament te un suspès com una catedral en senyalització interior del barri, on és la senyalització de: el centre cívic, el camp de futbol, el pavelló esportiu, el cap, l’escola. institut, la llar de jubilats, ??

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here