15.3 C
Província de Tarragona
Dimarts, abril 16, 2024

Blanc, blau, verd, taronja

Aquest carrer, del barri dels Músics, es va pintar primer de color verd, i ara s'ha transformat en zona taronja
Aquest carrer, del barri dels Músics, es va pintar primer de color verd, i ara s’ha transformat en zona taronja

Ja portem mig any assistint a un festival de decisions que van endavant i endarrera en el tema de l’aparcament a Tarragona. L’aplicació d’algunes de les mesures del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible s’està realitzant amb poc tacte, una política de comunicació nefasta i un ball de colors que desorienta: del blanc al verd passant pel blau i el taronja.

La història arrenca a mitjan juliol, quan l’Ajuntament anuncia la implantació d’un nou sistema d’aparcament per anar eliminant progressivament les zones blanques i gratuïtes del centre de la ciutat i la seva substitució per zones verdes. Els veïns paguen una tarifa simbòlica al dia i la resta de conductors han d’abonar el preu de les zones blaves.

Això, ras i curt, vol dir que al final del procés no es podrà aparcar de franc al nucli central de la ciutat, en l’anella que configura avinguda Catalunya, República Argentina, Vidal i Barraquer, carrer del Mar, Vial Bryant i Via Augusta. Aquesta és una mesura que ja s’aplica a totes les ciutats del nostre entorn i d’altres països i, per tant, sembla raonable, tot i que no agradi a molts ciutadans.

Inici erràtic

El problema és on i com comença a implantar-se el sistema, al barri dels Músics, on és discutible la seva efectivitat per tractar-se d’un àrea residencial, sense activitat comercial. La protesta dels veïns d’aquesta zona després s’extén als de l’avinguda Catalunya, que arriben a pintar de blanc les places que ja eren de color verd.

Imatge de carrers buits de cotxes aparcats quan es va implantar la zona verda
Imatge de carrers buits de cotxes aparcats quan es va implantar la zona verda

Aquelles protestes obliguen la regidora Begoña Floría a establir múltiples reunions, trobades i contactes amb partits polítics, veïns i entitats. I al llarg de l’últim trimestre de l’any es van reorientant encertadament algunes de les mesures (reducció de tarifes, canvis de color de zones verdes a zones taronges), però s’explica d’una manera confusa i mal programada. Hi podem sumar uns problemes tècnics als parquímetres a principis d’any i altres entrebancs que han acabat de desorientar els conductors.

Les últimes etapes d’aquesta “muntaya russa” ens porten al pàrquing Torroja i als aparcaments del Parc Francolí. En el cas de Torroja, l’ajuntament s’ha vist obligat a suspendre la pujada d’abonaments que havia anunciat només 48 hores abans, amb l’objectiu –deia- d’unificar les seves tarifes amb els altres aparcaments municipals. En el cas del Parc Francolí, també es farà pagar per estacionar el cotxe en les tres àrees colidants (una de les quals al costat de l’avinguda Roma), en una gestió que durà a terme una fundació.

En resum, tot un despropòsit de gestió informativa als ciutadans que malauradament ha embrutat la filosofia i les mesures raonables i eficients que contempla el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona.

Ara començarà la implantació d’altres mesures, com les zones 30 de trànsit i el foment de l’ús de la bicicleta. Els vaivens dels darrers mesos haurien de ser tota una experiència a no repetir per part dels gestors municipals.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here