13.8 C
Província de Tarragona
Divendres, abril 19, 2024

Tarragona, turisme familiar tot l’any

La regidora de Turisme, Patrícia Anton, amb el president dels hotelers de Tarragona, Xavier Jornet, i el president dels càmpings, Joan Anton, a l'acte de presentació de la "Tarragona family week" a l'Amfiteatre (foto: Tarragona Turisme)
La regidora de Turisme, Patrícia Anton, amb el president dels hotelers de Tarragona, Xavier Jornet, i el president dels càmpings, Joan Anton, a l’acte de presentació de la “Tarragona family week” a l’Amfiteatre (foto: Tarragona Turisme)

Una parella i dos nens menors de dotze anys: allotjament i esmorzar per 50€. Les quatre persones, un dinar o sopar, també per 50€. A més, entrada gratuïta als monuments i museus i activitats especials per conèixer el patrimoni de la ciutat. En síntesi, aquesta és la proposta de Tarragona Family Week.

Una proposta de Tarragona Turisme per atreure famílies a visitar la ciutat durant aquests dies de vacances escolars. La promoció, que arriba a la segona edició, va arrencar el passat divendres i es mantindrà fins aquest dimecres 27 de març. Són sis dies i, per tant, no contempla les dates festives i més concorregudes de la Setmana Santa.

Tots els participants a la Family Week reben una polsera personal i intransferible que els dóna accés a avantatges i preus especials. A la campanya participen una dotzena d’hotels, cinc càmpings i 10 restaurants. També, uns 40 establiments comercials ofereixen descomptes. Hi ha activitats específiques d’aquests dies per compartir en familia i d’altres que es poden realitzar a meitat de preu.

L’associació d’hotels, l’agrupació de càmpings, la T de Tarragona i l’associació de comerciants de la Part Alta participen a la campanya que vol convidar parelles joves amb nens petits a descobrir la ciutat. Nous visitants procedents sobretot de l’àrea metropolitana de Barcelona i d’altres punts de Catalunya.

Una de les imatges de la promoció de la campanya
Una de les imatges de la promoció de la campanya

Es tracta d’una iniciativa interessant i encertada que necessitarà un recorregut més llarg per analitzar el seu impacte. La implicació d’hotels i càmpings (bungalous d’altes prestacions) és total, però es troba a faltar una oferta més àmplia de restauració. La ciutat compta ara amb diverses associacions de restaurants que s’haurien d’implicar més en aquesta campanya de turisme familiar.

Vacances escolars de Nadal 

Però fent passos endavant, Tarragona hauria d’anar més enllà d’aquesta setmana a l’any de promoció i oferir-se com a destinació permanent de turisme familiar. Aquesta “Family week”, per exemple, es podria també organitzar durant les vacances escolars de Nadal, del 27 de desembre al 4 de gener. Aquells dies, adults i nens podrien gaudir d’avantatges similars i participar d’activitats especials com les que es preparen per Setmana Santa.

Pares i nens descobrint el patrimoni de la ciutat. Aquest és el principal objectiu de la campanya "Tarragona family week" (foto: Tarragona Turisme)
Pares i nens descobrint el patrimoni de la ciutat. Aquest és el principal objectiu de la campanya “Tarragona family week” (foto: Tarragona Turisme)

I aprofitant la marca ja creada, per què no es fa una campanya “Tarragona family week end”? Es tractaria de crear un producte similar per als caps de setmana que van de principis de novembre a finals de febrer, o ampliar-lo encara més, en funció del que diguin els agents turístics de la ciutat. I un producte específic familiar per als caps de setmana de Tarraco Viva al maig i de Santa Tecla al setembre? I una altra promoció coincidint amb el Festival Minipop?

Ofertes de cap de setmana 

Aquests “week end” implicarien els allotjaments de divendres i dissabte, menus familiars de dissabte i diumenge, recintes monumentals gratuïts i l’organització de dues o tres activitats repartides entre dissabte al matí i diumenge al migdia. Tot plegat, amb el mateix sistema de la polsera.

El primer pas per associar Tarragona amb turisme familar ja s’ha donat, encara que força tímid. Aprofitem l’experiència i proposem-nos objectius més ambiciosos, ara que l’aliança de Tarragona Turisme amb hotels i càmpings passa per un bon moment.

Ampliem la campanya a altres èpoques de l’any i busquem més implicació de la restauració i el comerç. En turisme, la ciutat encara te molt camí per recòrrer.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here