15 C
Província de Tarragona
Divendres, març 29, 2024

COPA què?

(foto: Nació Digital)
(foto: Nació Digital)

Un any més la Federació Catalana de Futbol ha aconseguit no deixar ningú content amb la celebració, en aquest cas, de les semi-finals de la Copa Catalunya; situada en ple tram final de la temporada i amb ascensos, descensos i Champions en joc.

L’habilitat de la catalana per fer-la més grossa cada any no té preu. Amb el Barça jugant amb el planter a la lliga i pensant ja en München, l’Espanyol mirant cap a Europa, el Llagostera volent salvar la categoria i el Nàstic aspirant a arribar als play-off, cap equip ha assegurat jugar amb els seus onzes inicials i, de fet, el Barça ja ha anunciat que viatjarà amb el B al complet a Tarragona. Tot plegat un desgavell que no té cap ni peus i que desprestigia una competició que entre tots ens hauríem de creure, o no?

La competició necessita un plantejament seriós de Federació i clubs per decidir si realment interessa que es disputi aquesta Copa Catalunya o es decideix prescindir del torneig.

És cert que les dificultats de calendari són immenses, sobretot amb els dos grans. Però aquesta copa no té sentit si Messi no l’ha guanyat mai, si un any té final i l’altre no o si es juguen les eliminatòries de l’any anterior després de la final de l’any en curs (costa d’entendre, oi? la Copa Catalunya, també).

Com diu en una secció del 9 Esportiu el periodista Jesús Jordi, aquesta copa només tindrà sentit el dia que aquest petit país sigui alguna cosa més que una nació sense Estat i el fet de guanyar la Copa Catalunya doni dret als equips a jugar competicions europees.

Dimecres el Nàstic defensarà títol i Tarragona viurà un nou capítol d’aquesta estranya competició a la que felicito a nivell organitzatiu i a la que aplaudeixo el confeti de gran nivell que vam poder gaudir en la celebració de la Copa a Manlleu.

La història, però, no quedarà tancada aquí. La final encara no té data. Proposo un invent digne de Villar; jugar-la a doble partit o en un play-off al millor de cinc amb camps alternatius al llarg del territori, o bé marxar lluny molt lluny a l’estil italià o francès per fer clients potencials més enllà de les fronteres d’aquest… país?

 

PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here