9.4 C
Província de Tarragona
Dissabte, abril 20, 2024

Ens mobilitzem per l’estació de tren?

L'estació de tren i la construcció del tercer fil seran alguns dels temes que s'abordaran al debat que organitza el FET per aquest dimarts
L’estació de tren i la construcció del tercer fil seran alguns dels temes que s’abordaran al debat que organitza el FET per aquest dimarts

Cal una mobilització ciutadana per reclamar unes millores bàsiques i imprescindibles a l’estació de ferrocarril de Tarragona? Aquesta és una de les qüestions que plantejarem aquest dimarts al vespre en el marc del debat ‘Tarragona i el tren’ que organitza el FET a TARRAGONA coincidint amb la presentació del número 9 de la revista. L’anunci d’ADIF d’una inversió de tres milions d’euros a l’estació de Reus ha aixecat un aire d’indignació a l’ajuntament de Tarragona, que fa anys que reivindica -sense èxit, fins ara- una remodelació completa de l’estació tarragonina per eliminar-ne les barreres arquitectòniques.

 

El regidor d’Urbanisme, Carles Castillo, estarà a la primera fila de convidats al debat que prepara el FET. També hi han confirmat la seva assistència altres regidors de l’ajuntament, el president de la Cambra de Comerç, Albert Abelló, el director del departament de Territori de la Generalitat, Cèsar Puig i responsables de l’AEQT, entre d’altres. El debat comptarà amb tres ponents experts en infraestructures ferroviàries: Joan Miquel Carrillo, Daniel Pi i Òscar Palau.

 

L’absència d’ascensors i escales mecàniques a la tercera estació de Catalunya en nombre de passatgers és una de les principals deficències que denuncien l’ajuntament, les entitats a favor del transport públic i els usuaris. A més, en contrapartida per la construcció del tercer fil, el consistori reivindica dues passarel·les que connectin el centre de la ciutat amb la platja. Una d’aquestes instal·lacions aniria a càrrec de l’Autoritat Portuària.

 

El debat, obert a tothom, tindrà lloc a partir de les 19 h. a la seu de la Cambra de la Propietat Urbana. S’hi abordaran altres temes relacionats amb el tren: el retard en les obres del tercer fil; el futur de la Façana Marítima, el Corredor del Mediterrani i la qualitat dels serveis de Rodalies i Mitja Distància. L’acte servirà per presentar el número 9 del FET a TARRAGONA que dedica la portada i el dossier central a celebrar els 150 anys de la línia Tarragona – Martorell (1865-2015).

 

La revista regala als seus lectors el calendari d’aquest any que commemora un altre aniversari: els 150 anys de BASF, la primera empresa química del món que està instal·lada a Tarragona des de finals de la dècada dels seixanta. La publicació i el calendari es podran comprar a l’acte de la Cambra i a partir d’aquest dimecres els trobaran a les llibreries i els quioscos de la ciutat. Aprofitem el primer número del 2015 per convidar-vos a ser subscriptors del FET per només 30€ tot l’any. Aquí podeu complimentar la vostra subscripció per gaudir d’un periodisme refelxiu i de qualitat fet a Tarragona.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

1 COMMENT

  1. El plantejament és tan indiscutible, tan simple i evident… que posat sota l’òptica “Tarragona” fa malfiar. Per coses com aquestes:
    – Quan un Ajuntament es posa “xulo” en un tema, però alhora no en treu res en clar, el deixa abandonat i uns anys més tard es torna a posar ‘gallet’ exigint allò que ens vol fer veure que és de dret… però no li fot cas ni el tato…
    – Si a sobre a Tortosa i a Reus es posa sobre la taula un pressupost i un compromís immediat per millorar les seves estacions, mentre a “la Capital” seguim fent riure…
    – Si tenim un antecedent tan bèstia com l’estació d’alta velocitat a Sant Prendre Vent, el que va ser una exhibició de la incapacitat dels polítics locals per treure res en clar tan bon punt cal posar-se d’acord amb qui sigui (i aquí comencen els obtusos i/o interessats a parlar de centralisme, Barcelunya, etc…).
    – Si aquesta inacció i aquesta impotència és calcada a tot el que té Tarragona empantanegada com mai havia estat en els darrers decennis, amb més projectes en ‘standby’ i total indefinició, que no pas ‘encarrilats’: IKEA, Savinosa, Jaume I, JJMM2017, Mercat Central, TramCamp, 3er fil, Façana Marítima, consolidació Muralles, CEIP Arrabassada, trasllat presó, Escola Of. Idiomes, Banc d’Espanya, antiga caserna G.Civil… -> allà on l’Aj. ha de negociar i coordinar-se amb QUALSEVOL altra administració… la cagada és garantida.
    – Si les actuacions que REALMENT poden entendre’s com finalitzades, són poques o cap, i d’aquestes poques s’ha de veure la vergonya del Jardí Vertical (que li queden ‘dos Telediarios’), poliesportius que perden aigua, Plans de Mobilitat de la Part Alta que ni s’han fet públics tot i informar que estan en marxa, zones verdes a la Vall de la Rabassada que ni de conya justifiquen el seu cost, ni han acabat per ser el que els veïns volien i se’ls havia promès, autobusos que si bé van a l’hora (això és indiscutible i cal dir-ho) ens costen un ronyó i part de l’altra, etc………….

    Si fem el compte: a+b+c+d+e+f…….. = LA MARE DE QUI T’EXPLICO, ÉS QUI ANIRÀ RIURE LA GRACIETA DE L’AJUNTAMENT EN AQUESTA ‘XULEJADA’ DE TREURE PIT PER “EXIGIR” EL QUE CAL REFORMAR A L’ESTACIÓ, O LES 24h DEL SERVEI D’HEMODINÀMICA A jOAN XXIII, O QUE EL BCN-WORLD ES DIGUI TARRACO-XULI!!!!!!!!

    De tant que m’estimo la ciutat i tan com em desespera veure la patètica ‘carrerilla’ que fa molts anys que porta, tinc clar que el que no faré és el que va passar fa uns anys a la Plaça de les Cols: uns milers de ‘primos’ amb el mocadoret vermell, fent de pelacanyes per un dia. Ja sabem de què va servir aquella “machada”, així que si us plau: tornar a caure en el mateix error? NO!

Respon a Xavi TGN Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here