12 C
Província de Tarragona
Dimarts, març 26, 2024

La relació de Tarragona amb ADIF

ADIF no vol treure alguna de les 10 vies que hi ha davant l'estació de Tarragona per poder-hi instal·lar la passarel3la per a vianants (foto: FET a TARRAGONA)
ADIF no vol treure alguna de les 10 vies que hi ha davant l’estació de Tarragona per poder-hi instal·lar la passarel·la per a vianants (foto: FET a TARRAGONA)

Avui fa una setmana, a tres dies de les eleccions municipals, ADIF es confirmava per mèrits propis com un dels principals motors de la indignació de milers de catalans. Diuen que el sistema informàtic és el culpable de l’enèsima incidència que van patir en hora punta tots els trens de Rodalies i Mitja Distància de Catalunya. Un escàndol inexplicable que s’afegeix a un munt d’actuacions impresentables per part d’aquest organisme estatal que té el control absolut de la infraestructura ferroviària.

 

A Tarragona sabem molt bé com actua ADIF i en tenim uns quants exemples: el retard injustificat en les obres de reforma de l’estació, la posició contrària a cedir terreny per construir la passarel·la que ha d’unir la Baixada de Toro amb la platja del Miracle, el silenci sobre el projecte de construcció del tercer fil, la històrica via única Tarragona-Vandellòs, l’estat lamentable de les vies i la catenària a tota la xarxa de les comarques tarragonines i que provoquen retards constants a tots els trens…

 

En aquest context, resulta paradoxal (per no dir insultant) que els candidats a l’alcaldia de Tarragona que pertanyen a partits amb representació municipal a l’anterior mandat oblidessin els problemes ferroviaris durant la passada campanya electoral. Ara que els ciutadans ja han dit la seva a les urnes paga la pena remarcar que la llista d’aspectes pendents de resoldre relacionats amb el mapa ferroviari és molt extensa.

 

Repassem el panorama: l’estació continua en un estat lamentable, malgrat els manifestos i les crides a la mobilització de la societat civil de fa només un parell de mesos. El tercer fil és cada dia que passa un projecte d’execució més dubtosa (què succeirà amb la inversió privada prevista d’una estació intermodal als terrenys de BASF?). El corredor del mediterrani amenaça amb deixar en pocs mesos l’estació de Tarragona com un baixador exclusiu per a Rodalies i Regionals, perquè tots els trens de llarg recorregut només passaran per l’estació de l’AVE. La passarel·la que ha de construir el Port està en entredit per l’oposició d’ADIF a cedir una franja de terreny que ara ocupen una desena de vies, moltes de les quals només serveixen d’aparcament. I la remodelació de la Façana Marítima a mig o llarg termini ni es planteja.

 

Causa perplexitat que la campanya electoral no hagi estat l’escenari d’un debat seriós sobre aquestes qüestions de calat. Tot el que envolta al tren i a la connexió de la ciutat amb el mar ha quedat en un tercer pla. Com si hi hagués un pacte de silenci o de no agressió entre els polítics tarragonins. Conegut el veredicte de les urnes, l’alcalde Ballesteros i tota la resta de forces polítiques amb representació a l’ajuntament farien bé de posar-se d’acord aviat sobre quines són les prioritats en aquest àmbit i exigir a ADIF l’execució de les obres més necessàries per a la ciutat.

 

Em temo, però, que la forta davallada del PP local el passat 24-M (Alejandro Fernández també és diputat a Madrid), el calendari que anuncia eleccions al setembre i al novembre i un més que probable govern en minoria a Tarragona seran obstacles que faran inviable posar fil a l’agulla de manera immediata a temes pendents de resoldre i que no paren d’indignar a milers de tarragonins, usuaris o no del tren.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

1 COMMENT

  1. Potser si la “forta davallada” fos a nivell general, milloraria alguna cosa. Per ara som, a Tarragona, una minoria molt poc decisiva i molt poc decidida a plantar cara. Fa molts anys que ho constato.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here