9.4 C
Província de Tarragona
Dimecres, abril 24, 2024

Passarel·la 2017

Tram del Passeig Marítim on s'instal·larà la passarel·la de connexió amb el centre de la ciutat
Tram del Passeig Marítim on s’instal·larà la passarel·la de connexió amb el centre de la ciutat

No hi hauria d’haver contratemps, ni tècnics ni econòmics. S’haurien de complir els terminis, sense gaire marge per als retards. 2017, per tant, hauria de ser la data definitiva. Primer semestre, per ser encara més concrets. El procés està en marxa. Hi ha pressupost i hi ha projecte amb alguns petits detalls per pulir. Licitació, adjudicació i inici d’obres abans que s’acabi l’any. Termini aproximat: uns 15 mesos.

 

Més que pels Jocs Mediterranis, el 2017 potser passarà a la història de Tarragona per ser l’any en què, per fi, el centre de la ciutat es va connectar directament amb el mar. Fa tota la pinta que la passarel·la que travessarà les vies del tren entre la Baixada de Toro i el passeig Marítim es podrà estrenar just abans de la cita esportiva fixada en el calendari per d’aquí dos anys.

 

Ja sé que els tarragonins tenim molts motius per ser escèptics quan ens parlen de projectes de futur i, encara més, si aquests estan vinculats a la façana marítima. Però aquesta vegada, crec que hi ha raons ben sòlides per pensar que l’estiu del 2017 ja no serà una quimera baixar a peu a la platja des de la Rambla en cinc minuts. El principal motiu d’aquest convenciment és que darrere el projecte (i al davant) està el Port de Tarragona i que compta amb la complicitat de l’ajuntament.

 

Hi ha més d’un milió d’euros preparats per pagar la passarel·la. Hi ha un projecte executiu en fase final. Hi ha permís i acord amb els organismes de l’Estat per tirar endavant les obres. En resum, no hi ha entrebancs a la vista. El president de l’Autoritat Portuària, Josep Andreu, potser no la inaugurarà però tindrà el plaer que el recordin com la persona que va impulsar la connexió directa ciutat-mar: això sí, en plena sintonia amb l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros.

 

El Port podrà executar el projecte amb l’excusa de facilitar l’accés a les instal·lacions portuàries i gràcies a una ampliació del seu domini públic. Això, en la pràctica, significa que la passarel·la desembocarà en els seus terrenys i que el passeig marítim (Rafael Casanova) serà de la seva responsabilitat fins a l’alçada del Balcó. Andreu, o el seu successor, serà l’encarregat d’afrontar una necessària renovació d’aquest tram de passeig, cada dia més utilitzat per vianants, corredors i ciclistes.

 

De fet, ja s’hi treballa: el futur passeig marítim tindrà una vorera més àmplia, un carril bici que connectarà amb els de l’Escullera i el Moll de Costa (també en terrenys del Port), un carril de circulació per a cotxes en cada sentit de la marxa i un altre per a aparcament. Nou paviment, noves rajoles, barana i mobiliari urbà. Seria ideal que es pugués estrenar coincidint amb l’obertura de la passarel·la. I encara seria millor si s’enderroqués la plataforma de ciment del Miracle, tancada des de fa dos anys.

 

En absència de projectes faraònics i inviables de façanes marítimes, si fossim capaços de tirar endavant aquestes accions, el 2017 seria el gran any de l’obertura de Tarragona a la seva platja més urbana. No sembla que sigui tan difícil de fer realitat aquest somni.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here