16.9 C
Província de Tarragona
Dijous, març 28, 2024

No som bons amfitrions

Un parquímetre de la zona blava de Tarragona
Un parquímetre de la zona blava de Tarragona (foto: Ricard Lahoz)

Els darrers anys, Tarragona ha vist créixer de manera considerable el nombre d’excursionistes i de turistes. Els primers són els que passen unes hores a la ciutat, però no hi fan nit. Els segons són els que s’allotgen almenys un dia en hotels, càmpings o apartaments. La declaració de Patrimoni Mundial, de la qual ara celebrem el quinzè aniversari, segur que ha estat un factor positiu que ha ajudat a fer augmentar la xifra de persones que ens visiten.

 

Dit això, es pot considerar que Tarragona és una ciutat amb vocació turística? Fem les coses prou bé perquè els que vénen a conéixer la ciutat s’emportin un bon record? En articles anteriors al FET a TARRAGONA ja he expressat la meva contrarietat per alguns aspectes del dia a dia (horaris de neteja i de càrrega i descàrrega a la Part Alta, vials estrets oberts al trànsit que molesten els turistes, el mercadet de dimarts i dijous a la Rambla…) que entenc que caldria modificar.

 

Avui hi afegeixo dos elements relacionats amb la mobilitat i que afecten sobretot aquelles persones que arriben en cotxe a Tarragona per passar-hi unes hores o un cap de setmana. És allò que anomenem ‘turisme de proximitat’, el majoritari, procedent de Catalunya, Aragó, València o el sud de França. Els dos elements negatius són: la manca d’informació a l’entrada de la ciutat sobre els pàrquings soterranis disponibles i com s’hi arriba; i el sistema de pagament als parquímetres de zona blava.

 

Tarragona ha d’oferir millor informació dels pàrquings disponibles i un sistema més àgil per pagar a la zona blava

Només cal viatjar una mica per altres ciutats de Catalunya per adonar-se de les diferències amb Tarragona. Un exemple n’és Terrassa, una ciutat que ofereix una molt bona informació a la persona que la visita per motius de feina o d’oci i que hi arriba en vehicle particular: Rètols informatius clars en els accessos al centre de la ciutat amb totes les possibilitats de pàrquing (i la seva disponibilitat de places lliures) i una senyalització perfecta que fa impossible que et perdis en el recorregut fins a l’estacionament escollit. Si la tria del pàrquing és al centre històric, el visitant s’adona de la magnífica illa de vianants que l’envolta i de com només hi poden circular els vehicles privats que van a estacionar-hi.

 

Tornant a Tarragona, quina informació rep el turista que arriba en cotxe a la ciutat per la Via Augusta, l’avinguda Andorra, la sortida de l’A-7 al cementiri o l’avinguda Roma? No hi ha rètols que ofereixin una infomació global sobre l’oferta d’aparcaments i de com arribar-hi. La senyalització actual no està pensada en conjunt i només aporta informació parcial i incompleta. En la majoria de casos, el visitant acaba aparcant allà on la intuïció li diu que és el millor o l’únic espai disponbile.

 

Si el turista  -o la persona que ve a fer gestions a la capital-  opta per aparcar en zona blava, es trobarà amb un sistema de pagament incòmode, llarg i complicat. Per a molts usuaris, la primera vegada suposa recòrrer al vianant que passa pel carrer en aquell moment i preguntar-li com ha d’aconseguir el tiquet de l’estacionament. No podríem trobar-hi una manera més fàcil i amable? També en aquest cas, quan viatges a altres ciutats de Catalunya, t’adones que hi ha sistemes de pagament a la zona blava ràpids i senzills. A tot aquest panorama cal afegir-hi les tarifes excessivament altes de tots els tipus d’estacionament.

 

Aquestes dues situacions, que formen part del nostre dia a dia, revelen que Tarragona -segons el meu criteri- no es preocupa gaire d’atendre, ajudar i complaure com cal els turistes i visitants. Fins al punt de pensar que, en el fons, no ens ve de gust ni tenim ganes de ser uns bons amfitrions. Potser que ens ho fem mirar i seguim l’exemple de ciutats molt properes.

Senyals informatius en l'accés al centre de Tarragona a la N-240, sense cap dada dels aparcaments disponibles (foto: Ricard Lahoz)
Senyals informatius en l’accés al centre de Tarragona a la N-240, sense cap dada dels aparcaments disponibles (foto: Ricard Lahoz)
Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here