12.7 C
Província de Tarragona
Dilluns, abril 22, 2024

Comerços oberts en dies de creuer

Un dels petits creuers que ha atracat aquest 2015 al Moll de Costa del Port de Tarragona (foto: Fet a Tarragona)
Un dels petits creuers que ha atracat aquest 2015 al Moll de Costa del Port de Tarragona (foto: Fet a Tarragona)

Gairebé tots els passatgers que arriben en creuer a Tarragona i no tenen contractada una excursió es queden a la ciutat a passar el dia. De la resta -són una minoria els que ja han contractat la visita- el 32 per cent es decanten per Tarragona, la segona opció després de la de Barcelona. Això, ras i curt, vol dir que el gruix més important dels 11.600 creueristes que han passat pel Port de Tarragona durant el 2015 han dedicat la jornada a passejar per la ciutat i gaudir-ne dels principals atractius.

 

Una enquesta de satisfacció elaborada per Tarragona Cruise Port revela que la puntuació més baixa que donen els passatgers de creuer és per als horaris comercials. Això passa perquè el petit comerç instal·lat al voltant de l’eix de la Rambla, Mercat, carrer Unió i plaça Verdaguer tanca tres hores al migdia (de 13,30 a 16,30 h). que coincideix de ple amb l’estada dels creueristes que visiten els monuments de la Tarraco romana i el Balcó del Mediterrani. En un parell de casos, el vaixell ha atracat en diumenge i els passatgers s’ho han trobat tot tancat.

 

Difícilment, uns turistes que arriben a port a les 8 o les 9 del matí i marxen a les 6 o les 7 de la tarda tindran temps i ganes per anar de compres a Les Gavarres, Parc Central o El Corte Inglés. Però, en canví, sí poden aprofitar la visita cultural a la Part Alta i la passejada fins al Balcó per fer shopping pel centre de la ciutat. A partir d’aquesta realitat, el president de l’Autoritat Portuària, Josep Andreu, i el president de la Cambra de Comerç, Andreu Suriol, han fet per separat una crida al comerç perquè tingui en compte els beneficis que poden reportar els creueristes en dies puntuals.

 

El volum de passatgers encara és petit, però si Tarragona aspira a ser realment una ciutat acollidora i de serveis, el comerç de qualitat i diferenciat del centre i del nucli antic hauria de mantenir les portes obertes al migdia quan tenim un creuer, i obrir-les també unes hores si la visita en produeix en diumenge o festiu.  Port i Cambra interpel·len a l’Ajuntament perquè intenti convèncer els botiguers. El problema, però, és la desunió del sector, la falta d’empenta i l’absència d’un lideratge clar que actuï com a únic interlocutor amb les administracions.

 

Hi ha casos concrets d’establiments que destaquen per la feina ben feta, la perseverança, l’originalitat, l’especialització i la qualitat del servei i de l’atenció al client. Però trobo a faltar una oferta conjunta i potent i un veritable eix comercial com el tenen la majoria de ciutats de Catalunya. La reobertura del Mercat Central (quan?) podria ser una oportunitat per donar-li una empenta al centre comercial de la ciutat a cel obert. En sortiríem beneficiats els tarragonins, i també els creueristes.

 

En el fons, però, la gran pregunta és: el comerç de Tarragona, en particular, i el conjunt de la ciutat, en general, vol mimar els turistes que ens visiten i en vol rebre més i de més qualitat?

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here