18.9 C
Província de Tarragona
Dijous, març 28, 2024

No hi ha més espònsors a Tarragona?

Un moment de l'exhibició aèria de l'equip Barvo3 Repsol, el passat dissabte a Tarragona. Foto: REPSOL
Un moment de l’exhibició aèria de l’equip Bravo3 Repsol, el passat dissabte a Tarragona. Foto: REPSOL

Aquest diumenge s’han pogut celebrar els Tres Tombs de Tarragona gràcies a la col·laboració econòmica in extremis de Repsol. Els organitzadors del Gremi de Pagesos havien renunciat a la festa perquè no havien rebut el suport previst de les administracions però, finalment, van poder reconsiderar la postura per la implicació de la companyia petroliera.

 

El dia anterior, dissabte, milers de persones van gaudir de l’exhibició d’acrobàcies aèries que van fer els pilots de l’equip Bravo3 Repsol. És el quart any consectuiu que se celebra aquest espectacle únic, que omple el cel de Tarragona de figures i acrobàcies de màxima dificultat. La festa ja comença a formar part del calendari anual d’activitats de referència.

 

De manera paral·lela, hem vist com aquesta primavera no tindrà lloc la Bicicletada, un dels actes més populars, festius i multitudinaris de Tarragona. El motiu és la renúncia de dos dels tres grans patrocinadors -Parc Central i Eroski- a seguir donant suport a l’esdeveniment. El tercer espònsor de primera línia -Repsol- manté el suport a la festa de les bicis, però no pot ni vol assumir la part que deixen de cobrir els altres patrocinadors.

Imatge d'una edició anterior de la Bicicletada, a l'avinguda Vidal i Barraquer
Imatge d’una edició anterior de la Bicicletada, a l’avinguda Vidal i Barraquer

Aquestes situacions constaten la feblesa econòmica de l’administració pública (ja coneguda de fa temps en el context d’una època de fortes retallades) i la poca implicació en els esdeveniments de la ciutat d’algunes importants empreses dels àmbits industrial i comercial. Fa la sensació que aquí només hi ha una companyia -Repsol- disposada a jugar fort en el suport a la cultura, l’esport i les activitats socials que es generen a Tarragona.

 

No hi ha ningú més que la petroliera presidida per Antoni Brufau amb voluntat i diners per implicar-se de ple en la vida de la ciutat?  De què serveix acollir al terme municipal polígons comercials amb grans firmes multinacionals? Quina ‘rendibilitat ciutadana’ comporta atraure a Tarragona les marques més potents? El cas de la Bicicletada posa de manifest unes mancances que ens haurien de fer reflexionar.

 

Un esdeveniment popular que aplega cada any més de 8.000 persones es pot suspendre així, de cop i volta, sense haver-ne analitzat possibles reformulacions?  No es podria haver reduït el pressupost en aspectes més superflus per fer viable la participació dels espònsors? Si l’ajuntament diu que aposta per la mobilitat sostenible i fomenta l’ús de la bici, no hi havia més sortida que l’anul·lació i ajornament sine die de la bicicletada?

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

1 COMMENT

  1. Dono ple soport al article, és vergonyós que una Ciutat Milinària com Tarragona, i amb la quantitat tant gran d´empreses establertes al territori,no surti cap més esponsor que Repsol, els hi hauria de caure la cara de vergonya als responsables.
    El Nàstic,gràcies en un primer moment a l´Ajuntament és viva i del CBT no cal explicar més, repeteixo vergonyós !!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here