17.9 C
Província de Tarragona
Divendres, març 29, 2024

Resposta del diputat Jordi Salvador a l’article de Pau Muntanyés

Cklb_nIWgAIrMhB

(Aquest article es publica en resposta a la ‘Carta als nostres diputats a Madrid’ de Pau Muntanyès, publicada dimecres 27 de juliol al FET a TARRAGONA).

 

Qualsevol persona d’aquest país, jo mateix ho conec ben bé perquè la meva companya, com tantes altres persones, necessita agafar el tren cada dia per anar a la feina a Barcelona, qualsevol persona deia, sap ben bé els desastre que significa el sistema de ferrocarril espanyol a les Terres de l’Ebre, al Camp de Tarragona i a Catalunya on partim una humiliació crònica responsabilitat directe de qui ens ha governat les darreres dècades a Espanya.

 

Plou sobre mullat, només cal fer una ullada un dia qualsevol a qualsevol diari de la demarcació per poder llegir incidents diaris al sistema de ferrocarril a què ens han condemnat els successius governs del PP i del PSOE.

 

Són habituals els retards sistemàtics, descarrilaments, estacions tancades, o les que hi estan obertes ho estan en un estat deplorable, trens aturats hores i hores, manques d’informació quant hi ha incidències, etc. no m’estenc, perquè el senyor Pau Muntanyés i els lectors saben ben bé del que parlo.

 

L’estat no ha jugat mai a favor, sinó en contra d’aquest país en tots els aspectes importants que afecten a la vida de les persones com és el cas del transport per ferrocarril. S’han prioritzat altres infraestructures, s’ha prioritzat els interessos de les oligarquies econòmiques de Madrid en inversions ruïnoses i en canvi s’han sacrificat per exemple les infraestructures vitals per la salut econòmica de Catalunya i de la indústria de lademarcació de Tarragona i de la mobilitat de la seva gent.

 

Es ben sabut que ERC planteja la independència de la nostra nació per múltiples raons. Moltes són raons pràctiques que afecten la vida quotidiana de la gent d’aquest país. Vist a més que la correlació de forces a Catalunya és clarament diferent a les que hi ha a Espanya, creiem que a Catalunya tenim la capacitat de gestió (si tenim els recursos) i les forces polítiques progressistes suficients per poder implementar polítiques pensades exclusivament per a les classes populars. És a dir, per millorar el serveis públics, els nostres, els de tots, projecte del tot incompatible amb la correlació de forces polítiques que hi ha a l’estat espanyol.

 

Ara bé, mentres tant, sr.Muntanyés, treballem dia a dia pel benestar de la nostra gent. Cada dia. Sense anar més lluny, aquesta setmana vam efectuar a Madrid una roda de premsa on reiteràvem i denunciàvem, mentre altres reiteraven pleitesia al monarca, la situació del ferrocarril a la demarcació de Tarragona. En la mencionada roda de premsa, sr. Muntanyés, i resumint, demanàvem una vegada més: la compareixença del Ministerio de Fomento i d’Adif, perquè donin la cara i les explicacions a aquest desastre; reiteràvem el nostre suport als sindicats en vaga, no per defensar interessos corporativistes, sinó per defensar el nostre ferrocarril, reiteràvem el nostre suport i participació a les Plataforma Trens Dignes de les Terres de l’Ebre i Priorat i a la Plataforma en Defensa del Ferrocarril Públic del Camp de Tarragona; ens hem posat a treballar per intentar fer un documental de denúncia; vam demanar als diferents partits i els diputats de Catalunya que facin front comú per millorar la situació; i vam demanar i aprofito aquest espai i demano al FET a TARRAGONA que faci de mitjancer, si vol, una trobada amb la resta de diputats i senadors de la demarcació per tal d’activar un front comú propi.

 

I per acabar, i aprofitant la roda de premsa vam posar sobre la taula que partits polítics, sindicats, plataformes civils, cambres, etc. fem front comú en una gran concentració o manifestació a la demarcació per denunciar un cop més, a qui pot fer-ho ara mateix, solucions immediates i a mig termini per millorar aquest caos.

 

I si no es veuen capaços, i mentre continuem la nostra gran revolució social i nacional: la construcció de la República Catalana, que traspassin a la Generalitat, finançament inclòs, tot el que fa referència al sistema de ferrocarril a Catalunya.

PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here