15.8 C
Província de Tarragona
Dijous, març 28, 2024

Capital dels empresaris emprenyats

Empresaris valencians i catalans reclamant a Tarragona el Corredor Mediterrani. A la dreta, Josep A. Belmonte, president de la Cepta, i al seu costat, Juan Roig, president de Mercadona. Foto cedida.

Resulta molt significatiu que els empresaris valencians i catalans es mobilitzin en forma de ‘cimera’ a favor del Corredor Mediterrani, farts d’esperar el compliment de falses promeses. I resulta tant o més significatiu que la primera trobada d’aquests agents econòmics de primer nivell s’hagi celebrat a Tarragona, probablement la capital i el territori més perjudicats per la innacció del govern espanyol.

 

Per una vegada, Tarragona ha estat la primera capital. La primera ciutat de l’arc mediterrani que ha acollit la indignació d’amplis sectors socials i econòmics amb l’actitud de menyspreu de l’Estat per una infraestructura bàsica i prioritària a nivell europeu. Els empresaris valencians, que durant molt anys no van aixecar la veu, ara són els que tiren del carro de la reivindicació. Imatge potent i inèdita, la de Tarragona, que es tornarà a veure aviat en altres ciutats.

“La indignació pel Corredor Mediterrani expressada a Tarragona topa amb la visió radial d’Espanya”

Els missatges que s’han sentit aquest dilluns al Palau de Congressos han estat els de sempre: lamentar la falta de voluntat política de l’Estat, queixar-se del retard en la construcció del tercer fil, exigir dates al govern espanyol per tirar endavant les obres del corredor definitiu, i cridar a la unitat de tots els territoris afectats. Un clam en el desert.

Tarragona ha estat escenari d’un altre toc d’atenció, important perquè els empresaris presents eren de primer nivell, però que topa frontalment amb la visió radial d’Espanya que tenen els que realment manen a l’Estat. Perquè hi ha veus a Madrid que encara qüestionen que el Corredor Mediterrani és un projecte estratègic i prioritari. Perquè polítics i alts funcionaris de l’Estat continuen obstaculitzant -com ho han fet des de sempre-  qualsevol infraestructura que millori la competitivitat de l’arc mediterrani i les relacions entre Catalunya i el País Valencià. I perquè aquests sectors només volen afavorir la supercapitalitat de Madrid, i la seva connexió amb les ‘províncies’ en trens de passatgers d’alta velocitat.

“Algú es creu que canviarà l’actitud de l’Estat per una cimera empresarial?”

Està bé que els empresaris estiguin emprenyats i dolguts per un tema tan transcendental i que convoquin cimeres. Està bé que hagin volgut fer la primera parada a Tarragona, allà on conflueixen tots els problemes de mobilitat ferroviària i on és més evident el greuge comparatiu. Però, què hi ha més enllà de les paraules i les reclamacions d’aquests homes amb vestit i corbata? Algú es creu que l’Estat canviarà d’actitud per una trobada com la de Tarragona?

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

1 COMMENT

  1. Ja ho he dit abans: a l’estat espanyol li fa por que pel corredor mediterrani marxem tots i els deixem amb les seves misèries imperials

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here