15.3 C
Província de Tarragona
Dimarts, març 26, 2024

Una gran oportunitat de projecció social per al Nàstic

Presentació del voluntariat del Nàstic Genuine amb els jugadors Álvaro i Rubén, els directors del col·legi Sant Pau i l’institut Martí Franquès, i al mig, el president del Nàstic i el director de BASF Espanya, Carles Navarro. Foto: Ricard Lahoz.

Fa onze anys, jugant a Primera, el Nàstic va assolir unes quotes de popularitat i de projecció social inigualables. Recordeu aquells temps de banderes als balcons i de milers de nens i adults amb les samarretes granes? Després, el recorregut irregular de l’equip pels camps de Segona A i Segona B i factors externs provocats per canvis socials l’han distanciat d’una part de la població, tot i que manté una sòlida base de socis i aficionats.

 

Ara, al marge de la competició d’alt nivell, la rivalitat mal entesa i l’arribada i sortida de jugadors i entrenadors del primer equip, el Nàstic té una magnífica oportunitat per fer una embranzida de projecció al conjunt de la societat del Camp de Tarragona, i no només de la capital. El Nàstic Genuine és un projecte esdevingut ja realitat que ha de ser el motor d’una programa molt més ampli de responsabilitat social del club i de presència al territori.

BASF ES COMPROMET AMB L’EQUIP GENUINE I OBRE UN PROGRAMA DE VOLUNTARIAT

Tenim una cita important el 19, 20 i 21 de gener, quan Tarragona acollirà la segona fase de LaLiga Genuine. Amb aquesta perspectiva, el Nàstic ha aconseguit un aliat valuós: la química BASF, que es compromet a patrocinar l’equip liderat per Álvaro Cano i Rubén Almazán, inspiradors d’una competició nascuda aquí i que ja ha arribat a les altes esferes del futbol espanyol.

l’Álvaro, La Mireia i el Rubén, l’any passat al Nou Estadi. Foto: David Oliete.

L’aliança Nàstic – BASF és estratègica i resulta atractiva per a les dues parts: permet al club consolidar el Genuine, una idea amb gran projecció en l’àmbit de la integració i la solidaritat i permet a l’empresa posar en pràctica un programa de voluntariat entre els seus propis treballadors i visualitzar-lo en una iniciativa que té com a protagonites persones amb discapacitat intel·lectual.

 

La primera jornada de voluntariat, celebrada la setmana passada amb l’assistència de gairebé 300 alumnes del Col·legi Sant Pau i l’Institut Martí Franquès de Tarragona i d’una cinquatena de treballadors de BASF, és el primer pas d’un procés de formació imprescindible de cara a la competició de gener.  Per arribar fins aquí, però, ha calgut molta feina i una persona que ha tingut un paper discret, però clau: Conxita Esteve, de l’equip directiu de BASF i membre del consell d’administració del Nàstic.

EL CLUB I L’EMPRESA IMPULSEN UNA INICIATIVA QUE ELS HA DE PERMETRE TENIR MÉS PRESÈNCIA AL TERRITORI

Sempre al darrere, Esteve ha perseverat per tirar endavant un projecte que ofereix al Nàstic projecció nacional i sensibilitat envers la societat. És en aquest context on es veu el millor Josep Maria Andreu, el president grana més rialler, proper i feliç. Constatar la fluïdesa de la relació i les mirades de complicitat del presi amb l’Álvaro i el Rubén són la millor mostra de l’encert de la iniciativa.

 

Així que, Nàstic i BASF: presenteu el Genuine arreu, sortiu de Tarragona, busqueu voluntaris i capteu l’interès de la gent pel projecte. Aprofiteu aquesta magnífica oportunitat!

 

(Fa un any, al número 19 de la revista FET a TARRAGONA vam publicar l’article ‘Retorn al futbol genuí’, de Quim Pons i amb fotos de David Oliete).

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here