Carregant ...

Una oportunitat per reviscolar el Port esportiu

La gran majoria de locals del port esportiu estan tancats des de fa anys. Foto: Ricard Lahoz.

Comencen les obres de renovació del Passeig Marítim a l’alçada de la platja del Miracle i encaren la recta final les obres de la passarel·la, que ben aviat unirà el mar amb el Balcó. El Port de Tarragona no para d’invertir en la façana litoral de la ciutat, mentre l’Ajuntament deixa degradar molts espais propers com els de la Part Baixa. D’aquesta diferència de gestió, ja en vaig parlar fa unes setmanes a l’article ‘Moll de Costa i barri del Port: dos móns contraposats’.

La passarel·la i el nou passeig marítim -amb una vorera per a vianants més ampla, carril bici, nou enllumenat i arbrat, i nova pavimentació de dos carrils- crearà una nova realitat de connexió entre el centre de Tarragona i el mar. Modificarà hàbits de la vida quotidiana i facilitarà l’accés de molts veïns i visitants a la façana marítima i la platja més urbana.

LA PASSAREL·LA I LA REMODELACIÓ DEL PASSEIG MARÍTIM AFAVORIRAN UNA ZONA LÚDICA I GASTRONÒMICA

De retruc, però no menys important, obre una oportunitat per reviscolar el port esportiu, sense dubte la zona més trista i desangelada de totes les que es troben situades en terrenys de l’Autoritat Portuària. Obert al públic el 1996, el port esportiu fa anys que viu en decadència, amb moltíssims locals tancats i una àrea d’amarratges d’embarcacions força envellida.

A peu de passeig, sobreviuen oberts algun bar i restaurant, plens a vessar els caps de setmana. A la planta inferior, a tocar dels vaixells, el panorama encara és més desolador. La zona lúdico festiva nocturna, que va ser referència durant força anys al Camp de Tarragona, ara espera un rentat de cara a fons i nous emprenedors.

Al passeig marítim ja s’han instal·lat tanques per començar les obres de remodelació. Foto: Ricard Lahoz.

La concessió actual (amb una majoria d’accions en mans del Reial Club Nàutic de Tarragona) s’acaba el 2024. La llei de ports de Catalunya permet que si el concessionari fa una inversió en millores que arriba al 20% de la inversió inicial (això suposaria aquí invertir uns 2,6 milions d’euros), la concessió es pot allargar fins a quinze anys més.  En cas contrari, qualsevol empresa podrà optar al concurs. Però estem parlant del 2024 i el port esportiu necessita una empenta amb urgència.

La passarel·la obrirà abans de l’estiu i el passeig marítim estarà remodelat el proper hivern. Estic convençut que el port esportiu pot reviure una segona època d’esplendor. Però, això sí, amb una oferta lúdica i gastronòmica familiar i diürna. No són temps per tornar a l’alcohol, el soroll, les baralles i la festa nocturna desenfrenada.

El port esportiu estarà molt ben connectat amb el centre de la ciutat a través de la passarel·la. Foto: Ricard Lahoz.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *