13.8 C
Província de Tarragona
Dijous, abril 18, 2024

La Part Baixa, com a símptoma de descontentament

Protesta dels veïns del barri del Port, camí de l’ajuntament, a finals de setembre. Foto: blog barri del Port.

31 de gener de 2015. Falten cinc mesos per a les eleccions municipals. L’equip de govern municipal liderat per l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros filtra al Diari de Tarragona un ambiciós projecte per transformar la Part Baixa de la ciutat, des de l’entorn del Mercat Central fins al carrer Reial. La proposta és tan potent que el rotatiu titula ‘La Part Baixa serà un boulevard amb més terrasses i menys cotxes’.

 

Aquella informació apuntava que les obres es farien en tres fases i que la primera estaria enllestida el 2017 amb afectacions als carrers Unió, Cervantes, Gasòmetre, Plaça del General Prim, Apodaca i la Plaça dels Infants. Les següents fases incidirien en l’àmbit dels carrers Orosi, General Contreras i Reial, d’una banda, i les de l’enton del Palau de Congressos, de l’altra. La filosofia d’aquell projecte era dotar els carrers de voreres més amples per potenciar el comerç i reduir l’espai per als cotxes.

FA QUATRE ANYS, EL PSC PROMETIA UNA PROFUNDA TRANSFORMACIÓ DE LA ZONA

Gairebé quatre anys després, on és aquest projecte tan ambiciós dels socialistes tarragonins? No recordo al llarg d’aquest mandat cap intervenció als carrers esmentats. Només, l’arranjament d’un tram de voreres i asfaltat del carrer Cervantes. L’eix viari Unió – Apodaca ha sofert en aquesta etapa una degradació progressiva alarmant. La plaça dels Infants i la plaça dels Carros continuen igual, això sí, amb una zona de jocs infantils pagada per la Diputació.

 

L’entorn dels carrers Reial i Smith i els vials a tocar del Palau de Congressos no han rebut cap inversió, per petita que sigui per ampliar o millorar les voreres. I, ni tan sols, la construcció i obertura de la passarel·la a càrrec del Port, ha aconseguit que l’Ajuntament dignifiqui el pas per als vianants al carrer Ponç d’Icart.

EL BARRI DEL PORT RECLAMA MÉS NETEJA, SEGURETAT I INVERSIONS, COM ALTRES ÀREES DE LA CIUTAT

El barri s’ha manifestat al plenari i les pancartes reclamant més neteja, seguretat i inversions s’han extés a moltes finestres i balcons. En aquest context, resulta significatiu que l’alcalde Ballesteros digui en una entrevista que li vaig fer la setmana passada al programa Tribuna Tarragona, de Ràdio Ciutat de Tarragona i FET a TARRAGONA, que ja ha complert els compromisos amb el barri amb les escales mecàniques del carrer Vapor, l’obertura de l’EOI a la Chartreuse i la intervenció al Teatre romà. (Les dues últimes accions són competència de la Generalitat).

 

I encara resulta més sorprenent un cert to de menysteniment que utilitza amb les reclamacions del barri del Port en l’entrevista que li fa la companya Carla Pomerol i que publicava diumenge Diari de Tarragona: “Fa 35 anys que estan enfadats, oi?”. I afegeix: “Parlar sempre malament de la Part Baixa no és positiu. O és que algú aniria a viure al Bronx?”.

RESULTA SORPRENENT EL TO I EL CONTINGUT D’ALGUNES RESPOSTES RECENTS DE L’ALCALDE

Les promeses a llarg termini són un clàssic dels polítics. I a Tarragona, especialment. El cas de la Part Baixa és simptomàtic del que es cou en altres barris que reclamen viure en condicions dignes. És un  descontentament que creix en diverses zones de la ciutat i que gira al voltant de tres elements coincidents:

 

– Els darrers anys no hi ha hagut diners per invertir (la prioritat eren els Jocs i el Mercat).

– La neteja és un problema de primer ordre, i la seguretat hi va al darrere.

– L’equip de govern no ha donat la cara.

 

I és que ara, probablement, és quan es troba a faltar més que mai el REGIDOR DE BARRI, una figura que -incomprensiblement- va ser eliminada a principis d’aquest mandat, quan els socialistes van pactar el govern de la ciutat amb el Partit Popular. Una decisió errònia que els pot costar molt cara.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

1 COMMENT

Respon a Carles Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here