Carregant ...

“Cal tenir una ciutat més endreçada i agradable”

La regidora de Turisme, Inma Rodríguez, que deixarà el càrrec després de les pròximes eleccions municipals. Foto: Ricard Lahoz.

“Cal tenir una ciutat més endreçada i neta, més agradable per passejar-hi, viva, bonica, oberta”. Qui diu això no és un dirigent polític d’un partit de l’oposició a l’ajuntament de Tarragona. Qui pronuncia aquestes paraules és la regidora de Turisme, Inma Rodríguez, que també parla del “potencial enorme” de la ciutat: “Ho tenim tot, però falta lideratge polític i projecte”.

El FET a TARRAGONA conversa amb la presidenta del Patronat Municipal de Turisme, ara que ha anunciat que no seguirà a la gestió política. Va arribar al consistori fa 4 anys com a independent dins de les llistes del Partit Popular, s’hi ha afiliat, però ha decidit no repetir per raons personals i professionals vinculades a la seva carrera universitària. Això sí, és la directora de campanya dels populars tarragonins, centrada en l’objectiu de treure brillantor a la “joia” (Tarragona).

LA REGIDORA INMA RODRÍGUEZ CREU QUE EL FUTUR DE TARRAGONA PASSA PEL TURISME

Potser amb aquest context s’entén millor que Rodríguez digui sense pèls a la llengua que Tarragona no ha donat importància al turisme fins ara. “Aquest mandat hi hem posat la primera llavor, canviant algunes dinàmiques polítiques i aportant més pressupostos i més energia“. Ara bé, l’encara regidora reclama que la ciutat en el seu conjunt ha de tenir clar que “el turisme sigui l’eix central del seu futur”.

Se’n va, de l’ajuntament, però deixa algunes idees per al seu successor/a: potenciar gastronomia, enoturisme i platges. En aquest últim àmbit, diu, “han de ser més accessibles i còmodes, i han d’oferir serveis amb valor afegit”. En relació a l’oferta privada, reconeix que a Tarragona li aniria molt bé disposar d’un hotel amb encant de màxima categoria i d’un restaurant de molt alta qualitat: “Són establiments que et posicionen”, afirma.

DEIXA EL CÀRREC, PERÒ PROPOSA POTENCIAR PLATGES, GASTRONOMIA I ENOTURISME

En relació als creuers, Rodríguez considera que és un “segment complementari”, que posiciona Tarragona al mapa perquè és ciutat d’inici i final de ruta, i que cal treballar perque més creueristes hi pernoctin. “El comerç de proximitat -reclama- ha de veure un aliat en els turistes, que busquen botigues singulars i diferents a les que es poden trobar en altres ciutats”.

Un creuer de Costa Cruceros al Port de Tarragona. Foto: Pixelmoreno.

La regidora deixa el càrrec reconeixent que li ha faltat temps (només hi ha estat tres anys) per completar objectius, però al llarg de tota la conversa plana una idea clara: segons ella, el model de futur de Tarragona passa pel turisme (patrimoni i mediterraneïtat).

Diu que se n’han fet les primeres passes, però a un li fa la sensació que el missatge no acaba de quallar a la ciutat, i sobretot a l’Ajuntament. Els que ens visiten no importen gaire, potser perquè no voten a Tarragona. Però el debat que planteja Rodríguez és un dels més importants que té al davant la ciutat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *