Carregant ...

Una marina cada cop més especialitzada

Aspecte de la marina Port Tarraco diumenge passat. Foto: Ricard Lahoz.

Vaixells més grans i menys amarradors. La marina Port Tarraco vol treballar només amb els vaixells de dimensions més grans d’arreu del món. I ho fa avui amb la meitat del nombre d’amarradors previst quan va obrir el 2006: han passat dels 64 amarradors dels inicis als 33 actuals.

Amb el vist i plau de l’Autoritat Portuària de Tarragona, han aprovat una nova distribució d’espais dins la marina. L’objectiu és especialitzar-se en aquest tipus de vaixells. Per això, tenen un pla d’inversions per augmentar la capacitat de subministrament elèctric i canviar el sistema d’amarrament.

Port Tarraco busca cada cop vaixells més grans, després de reduir a la meitat el nombre d’amarradors

El FET a TARRAGONA conversa amb Marc Colls, director general de la companyia que és propietària de Port Tarraco des del 2011, en plena recessió econòmica mundial. Colls reconeix que els “ha costat molt arribar fins aquí”. Durant algunes setmanes d’octubre i novembre de l’any passat van arribar a la plena ocupació i ara tenen, de mitjana, uns 24 vaixells en els 33 amarradors.

Colls diu que “hi ha molt camí a recórrer” i que “cal explicar arreu que existim i que oferim uns bons serveis”. Per això, la presència en fires internacionals és un punt clau. La competència és dura a la Mediterrània occidental. Picar pedra i treballar amb paciència a mig i llarg termini semblen les millors opcions per a la marina tarragonina.

A finals de 2018, la marina tarragonina va assolir els índex més alts d’ocupació. Foto: Port Tarraco.

Pel que fa a les oficines, Port Tarraco té llogat el 100% de l’espai disponible. En total, 47 empreses que mouen a diari fins a 400 persones. Xifres que demostren l’atractiu de la zona. Les oficines que van ocupar els organitzadors dels Jocs Mediterranis ja estan ocupades per nous llogaters.

Marc Colls: “La via del tren continua sent una barrera per atraure més públic”

No es pot dir el mateix dels locals comercials. Segons Coll, l’ocupació n’és del 60%. Bàsicament, restauració i negocis relacionats amb la nàutica. “La situació és complicada”, reconeix el director general de la marina. “La desertització comercial del centre de Tarragona és preocupant”, analitza, “i nosaltres patim a més la barrera de la via del tren, que continua sent un impedient per atraure més públic”.

Aviat obriran una empresa de vehicles de luxe i un parell de negocis del sector nàutic. Pel camí, diu Colls, han descartat propostes per “poc solvents” o d’altres relacionades amb l’oci nocturn, perquè “és incompatible amb l’activitat de la marina”. També formen part del record el possible trasllat del Casino de Tarragona o la instal·lació d’un gran centre comercial out let.

Dos velers al Moll de Costa, l’any passat. Foto: Port Tarraco.

La zona té un potencial enorme, però no acaba de tirar: només en algunes franges horàries dels caps de setmana rep la visita d’un públic amb ganes de passejar a la vora del mar. Els dos últims anys han organitzat concerts i altres activitats lúdiques gratuïtes en el marc del Sunset Festival i ara estudien què fer aquest estiu.

Però l’empresa de la marina té clar que la clau de futur passa per aconseguir la màxima ocupació possible de vaixells. Acollir més vaixells de luxe, únics i singulars, vol dir més tripulacions, més atractiu, més visitants i més negocis oberts. Després de gairebé vuit anys de feina, la societat que dirigeix Port Tarraco insisteix en la viabilitat i l’encant d’un espai que els tarragonins encara se’l miren amb un cert distanciament.  Potser és qüestió de temps…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *