Carregant ...

L’escola Solc forma periodistes i arqueòlegs

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

El periodista Ricard Lahoz explica la feina de periodista a un grup d'alumnes de l'escola Solc. Foto: SOLC

El periodista Ricard Lahoz explica la feina de periodista a un grup d’alumnes de l’escola Solc. Foto: SOLC

Un matí diferent i especial ensenyant a fer de periodista a un grup d’alumnes amb capacitats diverses de l’escola Solc, al Complex Educatiu de Tarragona. La Judith Martínez i el Serapi Colombo fan d’amfitrions. Inquiets de mena, han preparat aquest curs un munt d’activitats sota el projecte ‘Solcant la història’, de tal manera que els alumnes s’apropen a la feina d’arqueòleg i, avui també, de periodista.

Són nois i noies d’entre 12 i 20 anys que ja han participat en una primera troballa de restes al jardí i a l’hort de l’escola, han fet una visita a l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC), han preguntat en una videoconferència amb l’arqueòleg Jordi López i han elaborat un treball experimental amb els fòssils a la pròpia aula. Amb tots aquests ingredients, avui es tracta de fer un ‘consell de redacció’ a l’escola Solc i decidir les notícies i les fotos que publicarem en una revista a final de curs.

Puntuals a la cita arriben el Jiwen, l’Edgar, el Reda, l’Ivan, la Imma, el Juan Luis, el Tidiane, el Marc, la Carmen, un altre Ivan, l’Enrique, el Francisco i el Marvan. Després d’una breu exposició sobre la feina de periodista, esclaten les preguntes, els comentaris enginyosos i les entrevistes dels més atrevits. Un vídeo permet recuperar les activitats realitzades fins ara al projecte i fer-ne memòria.

L’escola Solc impulsa el projecte ‘Solcant la història’ per a nois i noies amb capacitats diverses

A partir d’aquí, la classe es divideix en quatre grups i comença el debat entre ells per decidir el titular, el text i la fotografia. Cada grup, amb l’assessorament de la Judit, el Sera, la Maite (educadora) i la Núria (estudiant en pràctiques de Magisteri), elabora la notícia, tria un portaveu i aquest l’exposa a la resta de companys. Els treballs passaran a un concurs de redacció que els de la Solc preparen de cara a Sant Jordi.

Els alumnes es divideixen en grups i preparen les notícies. Foto: RICARD LAHOZ

Els alumnes es divideixen en grups i preparen les notícies. Foto: RICARD LAHOZ

El projecte ‘Solcant la història’, però, no s’acaba aquí: visita a la pedrera del Mèdol, incursió al jaciment del Camp d’Aprenentatge de Tarragona i sortida a una activitat de Tàrraco Viva al Pretori. Els mestres de la Solc són un no parar. Entregats a la feina i, especialment, a aquests nois i noies que tant els necessiten.

I vist des de fora, l’experiència no pot resultar més enriquidora per a un periodista -qui signa aquest article- acostumat a fer classe a alumnes universitaris o impartir tallers especialitzats a col·lectius concrets. Els alumnes de l’escola Solc deixen una petjada inesborrable.  Aquí en teniu una petita mostra en forma de fotos:

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *