11.8 C
Província de Tarragona
Divendres, abril 19, 2024

A la platja en cotxe o en autobús?

Aspecte d'un espai protegit de la platja Llarga aquesta setmana. Fins a l'estiu passat era ocupat per cotxes i autocaravanes. Foto: RICARD LAHOZ
Aspecte d’un espai protegit de la platja Llarga. Fins a l’estiu passat era ocupat per cotxes i autocaravanes. Foto: RICARD LAHOZ

El passat 1 d’abril ja explicàvem el següent en un article al FET a TARRAGONA: “S’ha acabat l’aparcament caòtic i salvatge a la platja Llarga. Finalment, uns pals de fusta i unes cordes permeten protegir un espai natural que havia estat malmès des de fa dècades per vehicles de tot tipus. Recordem de cada estiu la imatge diària de centenars de cotxes ocupant una zona de dunes, entre el Tòful de Mar i el Mirall d’Estiu, i la presència durant tot l’any de desenes d’autocaravanes a tocar de la sorra de la platja”.

 

L’Ajuntament acaba d’anunciar tot un seguit de mesures per reordenar l’accés i les zones d’estacionament a la Llarga i un reforç de les línies de transport públic a l’estiu. Cal aplaudir, després de tants anys, la decisió de protegir els espais dunars. I caldrà analitzar si l’arranjament d’una finca municipal perquè hi puguin aparcar uns 50 cotxes i l’augment de la freqüència de pas dels autobusos resulta efectiva. També serà interessant comprovar si hi ha més persones que opten per la bicicleta com a mitjà de transport i si el conjunt de mesures afecten negativament als negocis de restauració de la zona.

 

Les mesures poden ser adequades però insuficients perquè no s’ofereixen alternatives atractives per respondre a l’allau d’usuaris de la Llarga i de les altres platges de Tarragona en plena temporada estival. Perquè el problema d’estacionament i d’accés en vehicle privat s’estén a tot el litoral tarragoní.

 

A la platja del Miracle, el passeig acostuma a estar ocupat sempre per vehicles que fugen de les àrees de pagament de la ciutat i les places sota la plataforma de formigó s’omplen ràpidament. A la platja de l’Arrabassada, la ‘invasió’ de cotxes arriba a tot el barri i ocupa solars buits de manera descontrolada. I a la Savinosa, l’espai condicionat com a aparcament i els carrers estrets del voltant són del tot insuficients fins al punt que es veuen vehicles estacionats als vorals de la N-340.

 

Malgrat les bones intencions municipals, el problema de fons és que la immensa majoria d’usuaris de les platges de Tarragona opten per anar-hi en cotxe i que els accessos són escassos. Canviaran alguns el vehicle propi per l’autobús? Anar a la platja comporta carregar amb bosses i, si s’hi va amb nens i en família, el desplaçament en bus no resulta massa còmode. Però també és obligació de l’administració pública afavorir la mobilitat sostenible i la protecció del patrimoni natural.

 

Caldrà, doncs, esperar al final de l’estiu per analitzar les noves mesures establertes a la Llarga i el nivell de ‘pressió’ sobre totes les platges tarragonines. I mentrestant, correm un risc: que els de fora de la ciutat que ens visiten (i molts tarragonins) optin per anar aquest estiu a altres platges perquè hi trobaran més facilitats d’accessos i d’aparcament.

Aspecte de la zona de dunes de la Llarga, envaïda per cotxes fa dos estius. Foto: LLUIS MILIÁN - DIARI DE TARRAGONA
Aspecte de la zona de dunes de la Llarga, envaïda per cotxes fa dos estius. Foto: LLUIS MILIÁN – DIARI DE TARRAGONA
Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here