25.8 C
Província de Tarragona
Dissabte, abril 13, 2024

Fer lobby per traslladar les mercaderies ferroviàries

Els 5 candidats presents al debat. D’esquerra a dreta: Ángeles Aguilera (En Comú Podem). Santi Castellà (PSC). Laura Castel (ERC). Sergio del Campo (Ciutadans) i Ferran Bel (Junts per Catalunya). Foto: Mercaderies per l’interior.

Consens. El punt de partida és que les principals forces polítiques que concorren a les eleccions del 10 de novembre i que, per tant, representaran els electors de Tarragona a Madrid estan d’acord en un tema clau d’infraestructures: cal desviar el pas de les mercaderies ferroviàries per una via interior, separada de les vies dels trens de passatgers.

 

Fer lobby. Els partits constaten que fora bo organitzar una estratègica conjunta des de Tarragona per pressionar davant l’Estat perquè assumeixi de manera immediata la necessitat d’estudiar per on han de passar les mercaderies en el futur. Això vol dir incloure una partida pressupostària per fer els primers estudis tècnics i executar-la sense més dil·lacions.

 

Tercer fil. La seva construcció no farà marxa enrera, però va amb una lentitud desesperant. L’objectiu, diuen els polítics, és que quan es posi en marxa aquest tercer carril per la línia de la costa fins a Sant Vicenç de Calders, ja estigui aprovat el projecte de construcció d’unes vies segredades per a mercaderies per l’interior de la comarca i que, per tant, confirmi la provisionalitat del tercer fil.

 

Societat civil. La plataforma ‘Mercaderies per l’Interior’, amb només 7 mesos de vida, organitza un debat amb els partits davant la cita del 10-N per seguir recordant que aquest és un tema que ha d’estar present a l’agenda política, social i econòmica del territori.

Els partits refermen la necessitat de posar data límit al tercer fil i es comprometen a treballar-hi a la propera legislatura

A la cita d’aquest dilluns al vespre al Teatret del Serrallo van acudir Laura Castel (ERC), Santi Castellà (PSC), Sergio del Campo (Ciutadans), Ferran Bel (Junts per Catalunya) i Ángeles Aguilera (En Comú Podem). El Partit Popular no hi va enviar cap representant.

 

Amb alguns matisos, els 5 candidats al Congrés o al Senat van expressar la necessitat d’obtenir una postura de consens aquí i de traslladar-la a Madrid. Es va parlar molt de recuperar l’antiga línia Reus-Roda o de construir una nova plataforma paral·lela a la línia de l’alta velocitat destinada només per a mercaderies. I al final de l’acte es va albirar una solució consensuada al voltant de la millor proposta tècnica.

La taula rodona es va celebrar al Teatret del Serrallo i va ser seguida pel públic amb molt interès. Foto: Mercaderies per l’interior.

Però arribats aquí, cal actuar davant l’Estat. Com? Un altre cop, amb apel·lacions a fer de lobby (diputats, partits, ajuntaments i Govern de Catalunya) per obtenir de Madrid en la pròxima legislatura una planificació, un calendari i uns pressupostos que, realment, s’executin.

 

Ho faran en aquesta ocasió? Costa de creure-s’ho, perquè les apel·lacions a anar junts a l’Estat a defensar unes millors infraestructures per Tarragona venen de lluny i mai s’han materialitzat. Qui de moment fa de lobby és la plataforma ‘Mercaderies per l’Interior’, que recorda cada dia que el tema de la provisionalitat del tercer fil és clau pel benestar de la ciutadania i l’economia de la ciutat i el territori.

La plataforma ‘Mercaderies per l’interior’ convoca el debat polític i dimecres compareix al Parlament

La seva pressió els porta aquest dimecres a comparèixer davant la comissió de Territori del Parlament de Catalunya i a entrevistar-se el 14 de novembre amb el coordinador del Ministeri de Foment per al Corredor Mediterrani, Josep Vicent Boira.

 

Pel que fa als polítics, després de les eleccions caldrà analitzar amb lupa si passen de les paraules pronunciades aquest dilluns al Teatret a les accions concretes i els fets. Serà possible, per fi, un lobby tarragoní a Madrid?

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here