12.4 C
Província de Tarragona
Divendres, abril 19, 2024

Onejar la bandera de Tarragona entre les dunes

Quirós i Aragonès (tercer i cinquè per l’esquerra, respectivament), juntament amb l’alcalde Ricomà, amb la senyera tarragonina. Foto: Josep Gallofré.

La parella formada pels pilots tarragonins Marcel Quirós i Artur Aragonès no van poder completar el ral·li Dakar 2022. Una lesió de Quirós no els va permetre finalitzar la prova. És per aquest motiu que tenen una espina clavada i ja han anunciat que participaran en l’edició de 2023, a l’Aràbia Saudita. Ho faran, de nou, de bracet i en la categoria de vehicles clàssics onejant la bandera de Tarragona.

Una lesió va impedir a Quirós i Aragonès completar el Dakar 2022

El pilot Marcel Quirós, molt conegut a Tarragona per la seva passió a l’olor de gasolina, va patir una lesió mentre solucionava uns problemes pneumàtics. El tarragoní va patir diverses fractures al pòmul després que una peça impactés sobre el seu rostre. Per sort, no van ser greus i ja es troba totalment recuperat. Quirós ha volgut agrair a la ciutat “l’escalf rebut” i ja té ganes de repetir “una experiència inoblidable”.

Després de l’abandonament del Marcel, l’Artur sí que va aconseguir acabar el Dakar amb un altre pilot. Tot i això, vol finalitzar-lo amb el Marcel i per això ja preparen l’edició de 2023. “No és només anar-hi amb un vehicle clàssic, és fer-ho amb una persona que t’il·lusiona amb la seva empenta i entusiasme”, referma Aragonès. Ho faran de nou amb el Lada Niva, vehicle que ja estan preparant. Així ho van anunciar a finals d’abril, quan els dos pilots van retornar la bandera de la ciutat que el consistori els havia lliurat abans de l’experiència i van aprofitar per exhibir el cotxe a la plaça de la Font.

El vehicle ‘Lada Naiva’ amb què van anar al Dakar 2022, exposat a davant de l’Ajuntament. Foto: Josep Gallofré.

Ara, l’objectiu és preparar el vehicle i posteriorment realitzar diversos tests per deixar-lo a punt per a l’experiència dakariana, una de les més dures en el món del motor. Duran a terme circuits pel desert dels Monegros i participaran en competicions d’arreu d’Espanya i en ral·lis de regularitat, tot intentant simular els ambients més semblants a les dunes dels deserts africans. També “alguna escapada al Marroc per fer quilòmetres”, explica el Marcel. Tot plegat amb la pretensió de comprovar la fiabilitat del vehicle de cara al Dakar 2023, que tindrà lloc durant el mes de gener.

Pilot i copilot volen tornar-ho a intentar el gener del 2023

La parella Quirós-Aragonès, pilot i copilot respectivament, serà, doncs, una realitat. De fet, l’Artur feia dotze anys que no participava en el Dakar i va tornar a competir-hi “gràcies a la confiança del Marcel”. L’experiència a la prova li ha marcat la vida i considera que “encara que sembli magnificent, soc el que soc gràcies al Dakar”. El tarragoní ja espera amb candeletes el gener de 2023, amb un projecte que “de segur tirarà endavant, però que cal plasmar amb els patrocinis i tot l’embolcall econòmic que fan que la participació sigui possible”.

Detall del vehicle amb el número 812 de Quirós i Aragonès. Foto: Josep Gallofré.

L’Artur creu que actualment “ens trobem al tercer episodi del ral·li Dakar”, després que la competició hagi tingut lloc a l’Àfrica, Sud-amèrica i, avui dia, a l’Aràbia Saudita. Recorda la duresa dels primers, on “ni els àpats ni els espais eren els d’ara, per exemple”. Pensa que la ubicació d’aquest passat any i del vinent és “molt adient, en un país espectacular on vam disputar etapes de més de 300 quilòmetres sense apreciar absolutament res, només sorra”. Per a Aragonès, Aràbia permet que el ral·li “creixi i torni a ser el que era, amb el mite i la duresa que es mereix”.

Condició física, capacitat mental i motivació, els requisits pel dakar

La tecnologia dels vehicles també ha millorat en els darrers anys. Un fet profitós per als participants i que provoca, tal com comenta l’Artur, que la cursa “cada cop sigui més ràpida i competida”. No impedeix, però, que existeixi “una duresa demostrada on pots apreciar situacions que no passen enlloc”. “És un ral·li molt intens, de supervivència i per això és la millor cursa del món”, resumeix el pilot.

Competir al Dakar provoca un gran desgast físic, però també mental. L’Artur havia disputat la competició amb moto i admet que “la condició física se’ns acaba a tots” i que és llavors quan preval la preparació interior. “És la capacitat mental la que t’arrossega a aixecar-te a les 5 de la matinada i fer etapes de 700 quilòmetres”, diu. Una preparació contínua on cal estar en forma, però on “el teu cap ha de tenir la motivació suficient perquè tots els entrebancs que arriben tinguin un bon fi”.

Josep Gallofré
Josep Gallofré
Periodista
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here