6.6 C
Província de Tarragona
Dimarts, abril 23, 2024

Cruset deixa encarrilat el Port de Tarragona

El pantalà del Serrallo s’ha obert al públic aquest divendres. Foto: APT.

Partidari de mantenir el seu partit, Junts per Catalunya, al govern de coalició de la Generalitat, Josep Maria Cruset deixa la presidència del Port de Tarragona. A contracor. I amb projectes clau de futur força o molt encarrilats. Hi va arribar el novembre de 2018 i, per tant, haurà estat al capdavant de l’Autoritat Portuària gairebé quatre anys.

projectes clau estaran enllestits a finals del 2023

Li vaig fer l’última entrevista (a Ràdio Ciutat) abans de la decisió de la militància de Junts de sortir del Govern, quan encara confiava en el resultat contrari, i va repassar totes les iniciatives en marxa que ell mateix havia marcat en el calendari amb l’horitzó de finals del 2023. Unes obres planificades en els darrers anys que, per tant, no veurà enllestides com a president del Port.

en destaquen la zal i l’espai xarxa natura 2000

Entre els projectes emblemàtics, destaquen la ZAL (Zona d’Activitats Logístiques), la xarxa Natura 2000 als terrenys del costat i la terminal intermodal de Guadalajara. En els tres casos, les obres ja estan en marxa o a punt de fer-ho. El milió de metres quadrats de la ZAL estaran urbanitzats en poc més d’un any i podran acollir les primeres noves activitats empresarials. De manera paral·lela, es recuperaran les 37 hectàrees adjacents d’espai verd i protegit.

Així serà l’espai verd Natura 2000, adjacent a la ZAL del Port de Tarragona.

Això, en clau futur. En el present, la presidència de Cruset s’acaba amb l’obertura del reformat pantalà del Serrallo, que forma part d’un pla d’actuacions de millora de la façana marítima del barri amb més d’un milió d’euros aportats. I en clau de passat recent, no es pot oblidar l’estrena del moll Balears destinat als creuers, el nou Museu del Port, la potenciació de la marca cultural del Moll de Costa o la recuperació de la seu institucional després d’una profunda remodelació.

el conflicte dels estibadors posa en risc la “viabilitat” del port

En l’altra cara de la moneda, el conflicte dels estibadors suposa una amenaça per la “viabilitat” i “competitivitat” del Port, en paraules del propi Cruset. Això farà que es tanqui el 2022 amb un desviament de línies a altres ports i una reducció evident del tràfic de mercaderies, que havia arribat als 32 milions de tones.

La incertesa econòmica mundial no ajuda a veure el futur amb ulls massa optimistes. Però almenys al Port de Tarragona, Cruset deixa al seu successor/a uns projectes encarrilats que obren noves oportunitats per seguir creixent com a motor econòmic central del sud de Catalunya.

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, en una visita institucional al Port el passat mes de març. Foto: APT.
Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here