7.5 C
Província de Tarragona
Dimecres, abril 24, 2024

L’equip “A” del FET a TARRAGONA

La lletra "A" situada entre les paraules "fet" i "Tarragona" s'inspira en la part més alta de la façana de la Catedral (foto: cedida)
La lletra “A” situada entre les paraules “fet” i “Tarragona” s’inspira en la part més alta de la façana de la Catedral (foto: cedida)

D’on surt aquesta “A” que identifica el nou logo del FET a TARRAGONA? Fixeu-vos bé en la fotografia de la façana de la Catedral i aneu a la seva part més alta. És, sense dubte, un lloc privilegiat i estratègic per observar el que passa a la ciutat, el nostre objectiu com a periodistes.

 

I aquest punt és el que Pep Serra, dissenyador de Mènsula, ha convertit en la “A” que uneix les paraules “fet” i “Tarragona”. Una “A” inspirada en una de les motllures que rematen la cornisa del temple catedralici. Un logotip que busca la “mínima expressió” i que comuniqui una idea, un concepte que vagi més enllà del disseny atractiu, fi i elegant.

 

El web ideat per Txomin Medrano, del mateix estudi Mènsula, presenta uns colors suaus i una distribució clara i fàcil dels continguts. Hi ha dos nivells informatius: el primer, amb els quatre últims articles publicats; i el segon, amb els temes més destacats o llegits de les darreres setmanes. A sota, l’espai dedicat a presentar la revista, que serà una realitat al setembre; les xarxes socials, la publicitat, les fotografies i els comentaris dels lectors. Els textos del nou web incorporen titolets i destacats per facilitar-ne la lectura

 

 

La sessió fotogràfica ens porta a l’altra punta de la ciutat, al Serrallo, al costat del mar. Hem triat un espai obert i ample. Vespre ennuvoltat. Ens trobem els sis periodistes que hem anat configurant la idea de la revista a partir del digital –dies després s’incorpora l’Anna Plaza- amb l’Agustí, el fotògraf de Píxel Moreno, i l’Aitor, el seu “complement”, el col·lega de feina amb qui tracta des de l’escola.

 

Primer, les fotos individuals i, després, les del col·lectiu. Es nota que no hi estem gaire acostumats. Buscant diferents angles i postures, es disparen més de 200 clics. Mirant el cel, mirant l’horitzó, mirant directament la càmera… amb el perfil del Serrallo, el de les barques amarrades o el del camió caravana que arriba just per instal·lar-hi la fira.

 

En acabar, s’imposa la sensació que no hi ha marxa enrera, que la revista serà un “fet”. La feina del Txomin, el Pep, l’Agustí i l’Aitor ens estimula. Ells i nosaltres formem un equip de categoria “A” per tirar endavant aquesta aventura periodística apassionant.

Fent bromes al costat de les barques mentre el fotògraf fa la seva feina (foto: Agustí Arévalo)
Fent bromes al costat de les barques mentre el fotògraf fa la seva feina (foto: Agustí Arévalo)

 

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here