Carregant ...

On anem els mitjans de comunicació?

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Josep M. Martí, en un moment de la conferència impartida al Paraninf de la URV (foto: Repsol)

Josep M. Martí, en un moment de la conferència impartida al Paraninf de la URV (foto: Repsol)

Ningú no sap res: Ningú no sap on anem. Vivim moments de desconcert. Desorientació general. Quin és el futur dels mitjans de comunicació? Som al mig  d’una etapa de moltes preguntes i escasses respostes. Ho diu (i ho comparteixo) el periodista Josep Maria Martí en el marc d’una conferència pronunciada al Paraninf de la universitat amb motiu de la signatura del conveni que dóna continuïtat a la Càtedra Repsol-URV d’Excelència en Comunicació.

Cap on van els mitjans de comunicació tradicionals? Seran unes plataformes híbrides amb una barreja d’informació, entreteniment i serveis? El producte estrictament periodístic s’haurà d’embolcallar amb altres continguts? Aquesta inundació de continguts” que ens arriba per tot arreu suposarà una rebaixa en la creativitat comunicativa? Moltes preguntes, com deia, i gairebé cap resposta concreta.

Josep Maria Martí sí té, però, algunes conviccions: aviat neixeran mitjans de comunicació només per a telèfons mòbils, el dispositiu que, segons ell, ho està canviant tot. S’aferra a algunes xifres d’enquestes recents per constatar que els telèfons intel·ligents són els més valorats pels ciutadans, que la televisió ha caigut a la tercera posició i que la immensa majoria dels que la miren (un 84%) fan altres coses alhora. Llegir els diaris és la novena preferència dels enquestats (fa dos anys n’era la cinquena).

El sector està en un punt d’inflexió. I s’amunteguen més preguntes: els mitjans convencionals tal com els coneixerem ara (ràdio, televisió, premsa escrita en suport paper) desapareixeran? Seran híbrids amb el món digital o només acabaran tenint presència a la xarxa? En aquest context, Martí aposta per la creativitat, la innovació i els noms propis. El comunicador, el periodista com a marca pròpia, que té credibilitat davant la societat.

Premi Ondas, Creu de Sant Jordi, responsable de diversos mitjans de comunicació, vinculat professionalment a la Cadena SER, exdegà del Col·legi de Periodistes…. 40 anys de trajectòria avalen les reflexions de Josep Maria Martí sobre el moment del periodisme. L’escolten autoritats, companys de professió, docents i molts alumnes. Ells seran els principals beneficiaris de la Càtedra d’Excel·lència en Comunicació de la URV que es renova gràcies al suport de Repsol. Una manera ben profitosa de generar coneixement i desenvolupar recerca d’un món, el de la comunicació, que viu una etapa plena de convulsions i incerteses.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *