For impressions (image): Advertisement For impressions (iframe): For impressions (JavaScript):
Carregant ...

‘Fet a Tarragona’: Innovar, millorar, créixer

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Portada del darrer número de la revista. Fotografia: David Oliete.

Portada del darrer número de la revista. Fotografia: David Oliete.

Camí del tercer aniversari de l’inici de la publicació de la revista, el proper mes de setembre, la gent que elaborem el FET a TARRAGONA hem proposat aquests dies als més de 560 subscriptors i subscriptores una petita enquesta per conèixer què opinen del nostre treball i les seves propostes per millorar-lo.

Aquesta iniciativa s’emmarca dins d’un dels objectius fundacionals del FET: establir en tot moment una relació directa, recíproca i interactiva amb els lectors i els subscriptors com a integrants d’un projecte comú.

Hem rebut prop d’un centenar de respostes a les tres preguntes que plantejàvem i, seguint la mateixa filosofia de treball col·lectiu, volem compartir-les públicament, respectant l’anonimat dels que hi han participat.

A la primera qüestió preguntàvem per allò que es valora “més positivament” del FET a TARRAGONA i donàvem quatre opcions. La meitat dels enquestats ha optat pels “continguts de la revista” i la resta es reparteixen, en percentatges molt semblants, entre les altres tres respostes: el col·leccionable del Patrimoni Mundial de Tàrraco, les cròniques i articles publicats en aquest digital i les sortides culturals que organitzem amb els integrants del Club del Fet.

La segona pregunta demanava què s’hi troba a faltar. Un 43% reclama més activitats exclusives per als subscriptors i la segona opció més triada (29%) ha estat la de proposar altres continguts a la revista o incidir més en temes que ja es tracten, com ara descobrir racons poc coneguts de la ciutat però amb una “intrahistòria” d’interès local i les entrevistes a gent de Tarragona que triomfa fora. “Llegint el Fet ens adonem que l’autoestima de la ciutat és baixa i aquests articles  fan veure el potencial que tenim”, escriu un dels subscriptors.

Els subscriptors valoren la revista i el digital mitjançant una enquesta i hi aporten propostes i idees

Seguint aquesta línia, un lector demana més reportatges on es compari Tarragona amb “lo bo i/o dolent d’altres ciutats i professionals”, per posar-ho en pràctica aquí. I altres dues subscriptores aposten per fer més temes vinculats amb el “món de la música” i “d’àmbit internacional, que també afecten directament als tarragonins”, respectivament.

En aquest darrer cas es fa una concreció en referència als drets humans, el canvi climàtic, els conflictes bèl·lics i les relacions globals entre ciutats. També hem rebut propostes més enllà dels continguts per fer activitats del Club del Fet els diumenges i publicar vinyetes d’humor.

A la tercera i darrera pregunta volíem saber com han conegut el FET els subscriptors i set de cada deu respostes han coincidit en els “vincles familiars i d’amistat”. Les altres opcions, a molta distància, són per internet i les xarxes socials i per altres com les llibreries on es ven la revista.

Tot plegat, ens permet dibuixar un perfil tipus de subscriptor, satisfet amb els continguts de la revista i el digital i les ofertes paral·leles (col·leccionable i activitats del Club del Fet) que, tot i això, demana millores i novetats per fer créixer el projecte i que forma part del sector de població més interessat en allò que passa i es fa a la ciutat (sovint hi participa directament des del món associatiu).

En nom de l’equip del FET volem agraïr la participació de tothom i l’estima i suport que rebem per part dels lectors i subscriptors i anunciem que els dos guanyadors, entre tots els participants a l’enquesta, d’una subscripció anual per regalar a un familiar o un amic són Belén Riola i Joan Ramon Martorell. Felicitats!

La visita a la Llotja de Peix del Serrallo ha estat una de les activitats organitzades durant el primer semestre de 2016 per als subscriptors del 'Fet a Tarragona'. Foto: RICARD LAHOZ

La visita a la Llotja de Peix del Serrallo ha estat una de les activitats organitzades durant el primer semestre de 2016 per als subscriptors del ‘Fet a Tarragona’. Foto: RICARD LAHOZ


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *