Una tempesta a finals d’abril va provocar desperfectes a la Torre dels Escipions. Un llamp va descarregar sobre la torre i va produir una fissura vertical en aquest monument funerari del segle I aC situat al peu de la Via Augusta.
l’activitat per a subscriptors tindrà lloc aquest dissabte 22 d’octubre
Actualment, s’està redactant el projecte per a la reparació dels danys. Mònica Borrell, directora del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (que gestiona la Torre dels Escipions), confia en tenir-lo enllestit “abans de finals d’any i poder executar els treballs a continuació”.
Sis mesos després d’aquella tempesta, el professor d’Arqueologia de la URV, Joaquin Ruiz de Arbulo proposa als subscriptors del FET realitzar una visita comentada al monument declarat Patrimoni Mundial per la Unesco. L’activitat es titula ‘Fulgur conditum, la Torre dels Escipions colpejada per un llamp’.
el monument funerari va patir fa mig any desperfectes per un llamp
La visita tindrà lloc aquest dissabte 22 d’octubre a les 11 del matí. Tenint en compte la disponibilitat d’espai, el grup de persones serà reduït. Els subscriptors interessats heu d’enviar un correu a
subscripcions@fetatarragona.cat
Aquesta és la primera activitat cultural de la temporada 2022-2023. Una activitat gratuïta i exclusiva per als subscriptors del FET.