Carregant ...

Creuers: contra l’apatia i el pessimisme

El director de Costa Cruceros a Espanya i Portugal i el president del Port de Tarragona, el dia de l’anunci de la nova línia de creuers. Foto: APT

Mireu el calendari dels mesos d’estiu. Els divendres de juny, juliol, agost i setembre d’aquest 2017 portaran una novetat a Tarragona. Els passatgers de la nova línia de creuers de Costa Cruceros, comercialitzada amb el nom d’‘El ritme de les Balears’, passaran per la ciutat abans d’embarcar o al final del trajecte. La sortida del vaixell serà a les dues de la matinada dels dissabtes i l’arribada està programada a les nou del matí dels divendres, després d’un periple per Itàlia, Mallorca, Menorca i Eivissa.

Mai fins ara, Tarragona havia estat el punt de sortida i arribada d’un servei regular de creuers. Som davant d’una enorme oportunitat i, alhora, d’un repte majúscul que genera grans expectatives. Es calculen uns 25.000 passatgers durant la temporada estiuenca i un impacte de dos milions d’euros. En un sector turístic que no para de créixer des de vint anys, que Tarragona hagi aconseguit aquest “premi” en forma de creuer setmanal és una ocasió que no podem desaprofitar.

La ciutat ha d’estar a l’alçada per atendre els creueristes que s’hi estaran els divendres d’estiu

Que es posin les piles els sectors del comerç, la restauració i els taxis. Que estigui a l’alçada l’Ajuntament en l’oferta cultural i museística, i en els serveis de neteja i seguretat. Que treballi molt i bé el Port en tots els aspectes logístics per guanyar-se la confiança de la companyia. El 2017 ha de consolidar un projecte modest, però important per a les expectatives que pot tenir una ciutat com Tarragona.

Això no seria possible sense Port Aventura World i la imminent obertura de Ferrari Land. No cal amagar aquesta evidència. Però Tarragona no pot girar-se d’esquena a aquests nous potencials visitants. Ha de treure pit de la seva condició de conjunt Patrimoni Mundial (única ciutat de Catalunya amb aquesta distinció) i ha de començar a programar accions que puguin atraure els creueristes.

“Sense Jocs Mediterranis, aquest 2017 tenim una oportunitat de negoci i promoció”

Tornem al calendari i als divendres d’estiu: 23 de juny, nit de sant Joan; 7 de juliol, Concurs internacional de Focs Artificials; 18 d’agost, vigília de Sant Magí; 22 de setembre, vigília de Santa Tecla; la resta de divendres, espectacles del programa ‘Història Viva’ i activitats del cicle ‘Ciutat de castells’. Algú ja hi està pensant?

Acabem d’una punyetera vegada amb el pessimisme i l’actitud victimista.  No ens adormim, no improvisem i comencem a planificar. Aquest estiu no tindrem Jocs Mediterranis, però sí una gran oportunitat de negoci i de promoció d’imatge de Tarragona a nivell europeu. Una llavor -plantada discretament pel president del Port, Josep Andreu- que en el futur, a mig i llarg termini, pot donar grans fruïts.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *