12.1 C
Província de Tarragona
Dilluns, març 18, 2024

Talent tarragoní que es beu

Eduard Nadal, promotor de la cervesa tarragonina ‘Kesse’, al seu obrador del polígon Riuclar. Foto: David Oliete.

L’auge del consum de cervesa a casa nostra és una evidència. En un moment en què l’oci es lliga als sentits i premia l’experiència, la ciutat pot presumir de tenir els més destacats cervesers artesans del territori. El FET a TARRAGONA es proposa esbrinar els seus secrets de producció i fer-la petar tot compartint amb ells una bona birra.

 

La tornada als orígens

 

Un tarragoní “de la Part Alta de tota la vida”. D’aquesta manera es descriu l’Eduard Nadal, conegut per tothom com el ‘Dudi’. Va ser l’estiu de 2016 quan va poder comercialitzar les primeres botelles de la cervesa que impulsa, la Kesse. “La cervesa industrial, que domina el mercat, és de baixa qualitat. Especialment a casa nostra”, denuncia rotund. “Semblen més aviat refrescos”, matisa tot seguit. L’objectiu, per tant, el va tenir clar de seguida. Volia recuperar els mètodes tradicionals d’elaboració per fer “una bona cervesa, amb ingredients naturals, sense filtrar ni pasteuritzar i lligada a Tarragona”, subratlla.

 

Potser és per això que es va decidir a batejar-la com ho ha fet, “per vincular-la als orígens de la nostra terra i als ibers”. Té un obrador al polígon Riu Clar (“l’únic que hi ha al municipi”, destaca) i s’ho fa ell tot sol. “És un estil de vida”, assegura convençut. “És engrescador, però també sacrificat”, revela. Crea la cervesa, l’embotella, l’etiqueta i la presenta per donar-la a conèixer en bars, restaurants i mostres. “Es tracta, en essència, que entre tots siguem capaços de crear i consolidar una cultura cervesera al territori i al país”, diu. “Com ha passat amb el món del vi”, puntualitza.

EDUARD NADAL PRODUEIX LA CERVESA ARTESANA ‘KESSE’ DES D’UN OBRADOR AL POLÍGON RIUCLAR

“Anys enrere, posa fa un parell de dècades, no molts valoraven el vi de les comarques tarragonines. I ara tot això ha canviat”, segueix Nadal. Petits cellers i cooperatives van replantejar la seva estratègia, i la qualitat del producte hi ha fet la resta. El camí a seguir pels cervesers artesans de Tarragona i de l’entorn podria ser aquest. “A poc a poc el sector va creixent, és així. Queda molt per fer, i el repte és que cadascun dels petits elaboradors trobi el seu lloc i connecti amb el públic”.

 

En el seu cas, per aconseguir-ho “i perquè cada tipus de cervesa pot agradar a un tipus molt concret de gent”, la Kesse es presenta en cinc varietats que Nadal ofereix en esdeveniments (tastos, presentacions als mercats i cursos) per fer-se un nom “i seguir creixent”. De cara al futur, l’artesà vol augmentar la producció de cervesa (xifrada actualment en uns 500 litres mensuals, aproximadament) i enfortir la marca. “Estic satisfet del que he aconseguit fins ara. I és especialment agradable que gent de fora, que no et coneix de res i que sempre beu cervesa, et digui que la Kesse els ha agradat”, conclou.

(…)

Aquest és un fragment d’un reportatge molt més ampli que inclou entrevistes a Juanma Mora, l’artífex de La Surfera Beer, i Ramon Ollé, un dels impulsors de la Rosita. Tots tres són protagonistes del número 26 de la revista FET a TARRAGONA.

 

Si en voleu gaudir, d’aquest reportatge i d’altres, aneu a buscar el FET als següents punts de venda: LLIBRERIA LA CAPONA, LLIBRERIA DE LA RAMBLA, LLIBRERIA ADSERÀ, CAL MATIAS (Serrallo) i QUIOSC EL MIRACLE (Via Augusta, 8).

PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here