Carregant ...

Eines per educar la mirada

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

“Hola, el meu nom és @josepardila i sóc addicte a Instagram. Quan vaig pel carrer només penso en trobar una bona imatge, enquadra-la i penjar-la a la xarxa. Automàticament penso en el filtre que podria utilitzar i com podria millorar la falta de llum. I com jo, n’hi ha molts altres, també a Tarragona. Tot i això, és una addició sana, creativa i m’ajuda a veure les coses d’una manera diferent”

Aquesta podria ser ben bé la carta de presentació de qualsevol instagramer, persones amb una mentalitat oberta i amb ganes de plasmar en una fotografia tot allò que veuen. ‘Vas passejant amb la mirada fotogràfica activada‘, explica Rosa Comes, coordinadora de Tarragona 2012 i una de les creadores i usuàries actives d’Instagramers Tarragona. La xarxa social de fotografies ha fet crèixer una comunitat a la ciutat amb més de 1000 seguidors que ensenyen Tarragona al món.

Des que va néixer la comunitat, l’any 2011, ja s’han fet diverses iniciatives, s’han organitzat dues trobades d’Instagramers i ara, aprofitant que Tarragona és la capital de la fotografia, s’han fet visites a les exposicions de l’SCAN. Les possibilitats són moltes. ‘Instagram ens ajuda a educar la mirada, entendre el procés de la fotografia i la dificultat que té i, sobretot, ens permet descobrir nous talents’, explica Comes.

Però no només hi ha persones amateurs, com un servidor, a la comunitat tarragonina. També hi ha professionals de la fotografia com @pepescoda i @gerardboyer i la dissenyadora gràfica amb molt bon gust per la fotografia @ceciliabofarull. ‘És un valor molt important i demostren fer un canvi de xip i adaptar-se al nou medi’, explica Rosa Comes. Això, a més, ajuda a valorar la seva feina i a respectar la fotografia i, fins i tot, a millorar la tècnica. Poder veure les seves imatges cada dia a Instagram és un regal!

Instragram s’ha convertit en una eina molt potent que ja estan utilitzant grans marques comercials i, fins i tot, les institucions. De fet, Tarragona 2012 n’és un bon exemple. ‘Pots explicar les coses què passen amb imatges i ensenyes què fan els altres’, diu Rosa Comes. I la prova d’això és l’èxit de les vuit edicions del concurs #miradesdetgn, amb més de 5.000 fotografies, que ha permès tenir un gran banc d’imatges de la ciutat en els moments de màxima expressió cultural i festiva. L’últim concurs, Tarragona ciutat fotogràfica, s’acaba aquest mateix diumenge.

I els números parlen per ells mateixos. Amb l’etiqueta #igerstgn ja s’han penjat més de 25.000 fotografies. El que va començar com una manera de divertir-se, s’ha convertit en un fenomen a la xarxa. I es que també és una bona manera de promocionar la ciutat, sobretot, a nivell turístic. ‘La feina conjunta d’Instagramers TGN, Tarragona 2012 i Tarragona Turisme ha sigut molt positiva i la voluntat és seguir en aquesta mateixa línia. És una manera creativa de fer participar a la gent de la vida cultura de la ciutat. Nosaltres som el canal per difondre-ho’, explica Comes.

Estarem pendents de les noves iniciatives d’Instagramers Tarragona. De fet, ja tenen coses en marxa. Ara la comunitat és prou sòlida i ha de continuar creixent. Aquí us deixem un enllaç al Flickr de Tarragona 2012 i algunes de les imatges del darrer #miradesdetgn.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

0 respostes a “Eines per educar la mirada”

  1. @carmemix ha dit:

    Molt interessant el teu post, he descobert el bloc per la Rosa Comas. L’única cosa que trobo a faltar és un log in per a mail i també que es puguin imprimir els teus articles. Salut i encantada!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *