21.9 C
Província de Tarragona
Divendres, març 22, 2024

TGN Turisme, referent en l’ús de les xarxes socials

La foto de TGN Turisme d'aquest 2 de gener era aquesta dels reis mags i al fons, la Catedral (foto: @oxiiii)
La foto de TGN Turisme d’aquest 2 de gener era aquesta dels reis mags i al fons, la Catedral (foto: @oxiiii)

Trois rois magiciens passant devant la #Cathédrale de #Tarragone. Aujourd’hui nous choisissons cette photo

Three #magicians passing in front of the #Cathedral… Today we chose on #Instagram this picture

Penúltimo día del Parque de #Navidad de #Tarragona con todo tipo de actividades, talleres y atracciones

Els #Pastorets de La Golfa tornen al #teatre #Metropol de#Tarragona versionats un any més per @JosepBargallo

Logo turisme

Aquestes quatre piulades corresponen al perfil de Twitter de @TGNturisme. Estaven programades per aquest dimecres 2 de gener i formen part de la manera de treballar les xarxes socials per part del Patronat Municipal de Turisme. Una manera de fer que situa aquest organisme de Tarragona en una referència a nivell de Catalunya i Espanya.

A Twitter tenen 2900 seguidors. A Facebook, acaben d’estrenar aquest 1 de gener pàgina https://www.facebook.com/TarragonaTurisme  per poder donar resposta a les nombroses sol·licituds d’amistat, que ja superen les 5000.

Utilitzen habitualment quatre llengües –català, castellà, anglès i francès-, ofereixen informació diària de les activitats lúdiques i culturals de la ciutat, responen consultes de persones que visiten o tenen previst viatjar a Tarragona, organitzen concursos fotogràfics…

Dos anys de feina

Les xarxes socials han esdevingut una eina bàsica de comunicació de Tarragona Turisme. Des de fa dos anys, l’empenta l’ha liderat el periodista expert en comunicació 2.0, Ivan Rodon, de l’empresa Vilaniu, amb el suport del gerent del patronat, Carles Sanz, i dels responsables polítics (primer, Sergi de los Rios, i en l’actualitat, Patrícia Anton).

Twitter i Facebook són les xarxes més conegudes i utilitzades, però Tarragona Turisme també incorpora el sistema per fer i compartir fotografies, Instagram, amb una vessant molt participativa; el web Flickr per compartir fotos i vídeos; el canal Youtube i ara han començat a utilitzar Foursquare, uns sistema de geolocalització que, de moment, ofereix informació de 44 restaurants del col·lectiu Tarragona Gastronòmica.

Cal sumar l’Agenda de la Tarraco Romanainiciativa del Pla de Competitivitat, que ara també es pot consultar en quatre idiomes amb informació de Tarragona, Altafulla i Constantí. Però la feina no s’acaba mai: aquest 2013 hi haurà més concursos de fotografia, més vies de participació i altres millores en el web i en l’ús cada cop més intens i efectiu de les xarxes socials. Tot plegat, amb l’objectiu de posicionar millor la marca turística de Tarragona.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here