Carregant ...

El POUM 2013 i La Budellera 2025

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

El POUM manté la ubicació del Nou Estadi. El pla parcial de la Budellera preveu obrir un vial per darrera del gol de mar

El POUM manté la ubicació del Nou Estadi. El pla parcial de la Budellera preveu obrir un vial per darrera del gol de mar

Si no hi ha més sorpreses d’última hora, aquest mes de gener la Comissió Provincial d’Urbanisme de la Generalitat  aprovarà el text refòs del Pla d’Ordenació Urbana Municipal de Tarragona. En la pràctica, suposa acabar amb l’últim entrebanc en el llarg i tortuós camí que ha patit la remodelació general urbanística de la ciutat que es va encetar fa una dècada.

Tenir el POUM en plena vigència no significa, però, poder desenvolupar ràpidament alguns dels projectes inclosos. Per exemple, les zones de creixement urbà que es dibuixen als plànols municipals hauran d’esperar un mínim de 8 o 10 anys, i això sense tenir en compte l’abast de la crisi que ja fa temps que ataca durament tots els sectors econòmics.

Camí de la Budellera, a l'alçada de l'ITV. El POUM preveu que la ciutat creixi a partir d'aquest vial en direcció Boscos

Camí de la Budellera, a l’alçada de l’ITV. El POUM preveu que la ciutat creixi a partir d’aquest vial en direcció Boscos

Les dues àrees d’expansió més importants previstes al POUM són la Vall del Llorito (coneguda per tothom per “Terres Cavades”, nom maleït), i La Budellera. Aquesta última arrenca al Nou Estadi del Nàstic, connecta amb la Vall de l’Arrabassada i s’extén fins a Boscos, al nord de Cala Romana.

5.000 pisos a Llevant

El pla parcial de La Budellera (PP-24) contempla uns 5.000 habitatges nous, una xifra que fa riure en aquests moments en què l’ajuntament pràcticament no concedeix llicències per a construir vivendes.

Aquest pla parcial, que ha pogut consultar el FET A TARRAGONA, arrenca des del carrer on hi ha la ITV (Camí de la Budellera) i esdevé una gran avinguda que fa d’eix central de la urbanització. Hi ha quatre vials paral·lels a l’avinguda i una desena de perpendiculars.

Es preveuen dues rotondes en l’actual variant de la 340 que comunica La Savinosa amb l’A-7 (la que passa per darrera el Nou Estadi), i noves connexions del futur barri amb l’autovia, l’antiga carretera nacional i Cala Romana.

Es manté la zona d’equipaments on hi ha el col·legi Mare Nostrum i el Centre d’Innovació i Formació Professional (CIFO) i se’n dibuixen d’altres al costat de les instal·lacions del Nàstic i tocant Boscos.

La Budellera connectarà amb la Vall de l'Arrabassada i s'eliminarà el viaducte

La Budellera connectarà amb la Vall de l’Arrabassada i s’eliminarà el viaducte

Els edificis de la Budellera seran de planta baixa més 4 o 5 plantes, i n’hi haurà una part important de protecció oficial. En la zona més pròxima a Boscos es dibuixen sis edificis amb 10 plantes cadascú.

Molta tramitació prèvia

Tot això, però, només són plànols damunt un paper. Un pla parcial necessita temps i paciència: l’ha d’aprovar l’ajuntament i la Generalitat; s’ha de constituir la Junta de compensació formada pels propietaris privats; s’ha d’elaborar el projecte d’urbanització, i s’ha d’aprovar el projecte de reparcel·lació. Mínim: 4-5 anys.

El POUM del 2013, l’últim que segurament tindrà la ciutat, potser veurà la nova àrea urbana de La Budellera (o la del Llorito) el 2025. Ara, amb la frenada brutal en la construcció de nous pisos a Tarragona i la crisi global del sector, costa d’imaginar-s’ho. Ho veurem?

El futur barri tindrà connexions amb la 340 a l'alçada de Cala Romana que es preveu reconvertir en una via urbana

El futur barri tindrà connexions amb la 340 a l’alçada de Cala Romana que es preveu reconvertir en una via urbana


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *