Carregant ...

Entitats i empreses busquen sinergies al primer Marketplace de Tarragona

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Imatge del Marketplace que s'ha celebrat aquest dimecres a l'Hotel d'Entitats (foto: Aj Tarragona)

Imatge del Marketplace que s’ha celebrat aquest dimecres a l’Hotel d’Entitats (foto: Aj Tarragona)

Com en un mercat hi ha diverses parades per triar i remenar, al ‘marketplace’ de Tarragona entitats i associacions que treballen ajudant a la gent han exposat els seus projectes i programes amb l’esperança que algú els compri. Explicat així sembla molt banal, però aquest és l’objectiu final.

Entitats i associacions del tercer sector de la ciutat han participat avui en una interessant experiència, emmarcada en el primer Fòrum d’Entitats de Tarragona. L’objectiu és clar: donar a conèixer la seva feina i buscar la complicitat del sector privat per invertir-hi o per crear sinergies, tan necessàries en el moment de crisi que vivim. Prop d’una vintena d’empreses han participat en aquesta activitat, com ara IKEA, Kellog’s, la Fundació Port Aventura, Dow Chemical, Wala o Ematsa.

L’Hotel d’Entitats de Tarragona ha servit de punt de trobada entre les entitats i les empreses. Segurament cap empresa hi ha anat amb un talonari de bitllets sota el braç, però segur que ha servit per conèixer i donar-se a conèixer, que ja és molt important. Hi han participat una trentena d’associacions que tenen com a únic objectiu fer millor la vida de les persones.

Les entitats i els seus projectes

Càritas de Tarragona, per exemple, hi ha participat per donar a conèixer el projecte ‘Sopa de Lletres’, amb el qual volen instaurar a diverses parròquies del territori els Serveis de Distribució d’Aliments. La idea és dignificar els donatius de menjar a les persones que els necessiten. A la demarcació de Tarragona ho han posat en marxa 7 parròquies que atenen més de 2.500 famílies. Participar al marketplace pot ser una bona manera per trobar finançament per aquest projecte.

Tampoc hi ha faltat la Fundació Onada, que participa en aquesta experiència amb l’objectiu de trobar ajuts i sinergies per gestionar el recent inaugurat Espai de Trobada de Campclar. L’entitat, que treballa amb la integració social i laboral de les persones amb discapacitat, gestionarà aquest espai, on hi farà activitats i on també tenen la intenció de fer-hi un restaurant. Que les empreses privades hi inverteixin farà més fàcil la seva feina.

També hi ha participat l’Associació de Paràlisi Cerebral La Muntanyeta, explicant els projectes que ja tenen en marxa el centre o la Fundació Casal l’Amic, que ha presentat tres línies de treball amb la idea de millorar la comunicació, fer empresa i aconseguir ajudes per desenvolupar els seus projectes, que es centren sobretot als barris de Ponent.

El que és evident és que les entitats i associacions tenen moltes ganes d’impulsar els seus projectes, i sigui d’una manera o d’una altra, moure’s i explicar la feina que fan és molt important per trobar complicitats, crear xarxa i aconseguir més finançament. Si les administracions no ajuden (tot el contrari, els escanyen) ho haurà de fer el sector privat. 


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *