Carregant ...

El Port treu pit i presumeix de resultats

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

El tràfic de mercaderies al Port de Tarragona ha crescut més d'un 4% durant el 2012 (foto: cedida)

El tràfic de mercaderies al Port de Tarragona ha crescut més d’un 4% durant el 2012 (foto: cedida)

Una dotzena de micròfons i gravadores, tres càmeres de televisió i més de 25 periodistes, alguns de premsa especialitzada i de mitjans de Barcelona, envolten Josep Andreu. Aquesta és una de les imatges que il·lustren millor l’expectació que ha creat aquest divendres el Port de Tarragona a l’hora de presentar els resultats de l’últim exercici i els seus projectes de futur.

Andreu i el seu equip han triat un nou format, més gran i més espectacular, fugint d’una simple roda de premsa, per treure pit i presumir de bons resultats en un context tan complicat com l’actual. Tinglado 1, pantalla gegant i presentació il·lustrada en power point. El protagonista, a peu dret i amb micròfon autònom dels anomenats “diadema”, fent l’explicació de xifres i estratègies.

La presentació dels resultats s'ha fet al Tinglado 1 davant la comunitat portuària (foto: Tarragona 21)

La presentació dels resultats s’ha fet al Tinglado 1 davant la comunitat portuària (foto: Tarragona 21)

L’auditori el formen una seixantena llarga de membres de la comunitat portuària, especialment responsables d’empreses que operen al Port (des de les indústries químiques a la Marina Tarraco), el president de la Cambra de Comerç, Albert Abelló, i alts càrrecs de l’Autoritat Portuària.

Retenim algunes xifres del 2012: 33 milions de tones transportades, un 4’2% més que l’any anterior. És el millor exercici des del 2007, abans de la crisi, quan es van transportar 36 milions de tones. Andreu compara el Port de Tarragona amb els de Barcelona i Bilbao: aquí s’aguanta millor la caiguda.

Apuntem només una dada del capítol d’inversions: 34 milions i mig d’euros executats l’any passat, la majoria destinats a l’ampliació del moll de la Química i a obres relacionades amb l’ample de via europeu.

Objectius a mig i llarg termini 

Andreu diu sentir-se “obsesionat” per marcar el full de ruta del futur del Port. Cinc línies estratègiques: seguir creixent; diversificar mercats; impulsar noves infraestructures; fomentar la gestió mediambiental; i apostar per la captació de creuers.

El president de l'Autoritat Portuària, Josep Andreu, en un moment de la seva intervenció (foto: Tarragona 21)

El president de l’Autoritat Portuària, Josep Andreu, en un moment de la seva intervenció (foto: Tarragona 21)

“Ara ens ho volem creure”, afirma Andreu en relació als creuers i jugant amb les paraules. El Port ja lidera el tema, acompanyat per darrera dels patronats de turisme de l’Ajuntament i la Diputació, i ara amb la complicitat de la patronal del sector, la URV, Port Aventura i, potser, BCN World.

Aquesta aposta de futur a llarg termini no deixa, però, en segon terme altres qüestions que són molt més prioritàries com les 100 hectàrees de la Zona d’Activitats Logístiques a Vila-seca o la Terminal intermodal que permetrà la connexió directa amb tren d’ample europeu.

La “classe magistral” de Josep Andreu s’acaba amb noves preguntes dels periodistes i una celebració molt austera i continguda: una copa de cava, atmelles i formatge. Corren temps de retallades, però el president del Port es pot permetre alguna alegria.  I diu que l’any vinent ho farà millor.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *