17.9 C
Província de Tarragona
Divendres, març 29, 2024

Mecenes a la platja Llarga

La platja Llarga de Tarragona, amb la posta de sol a l'horitzó (foto: Aitor García)
La platja Llarga de Tarragona, amb la posta de sol a l’horitzó (foto: Aitor García)

La platja Llarga de Tarragona, la seva gent i els seus valors. Ubicada en un entorn privilegiat, és un espai patrimoni natural, molt estimat pels tarragonins i que s’ha escapolit miraculosament de la invasió constructora que afecta tota la zona costanera.

La platja Llarga i el micromecenatge. Aquest sistema de finançament –crowdfunding, en anglès- està de moda. A Tarragona diverses iniciatives culturals i socials han decidit posar en marxa aquesta fórmula per obtenir recursos econòmics. I una d’aquestes iniciatives ens porta a la Llarga: http://laplatjallarga.blogspot.com.es/

Projecte personal 

Ariadna Costa impulsa la realització d’una pel·lícula documental sobre la lluita ciutadana que va aconseguir salvar aquest espai natural. S’hi explicarà la història i la morfologia de la platja, el seu alt valor ecològic, arqueològic i humà, i es donarà veu a la gent que s’estima l’espai i el gaudeix dia a dia.

Imatge d'una de les cadenes humanes per preservar l'entorn de la platja (foto: plataforma Salvem la Llarga)
Imatge d’una de les cadenes humanes per preservar l’entorn de la platja (foto: plataforma Salvem la Llarga)

Llicenciada en Comunicació Audiovisual i tarragonina, Costa ha recollit material dels últims cinc anys, especialment de totes les accions que es van organitzar per preservar la platja. La té filmada des del mar, des de l’aire, des del tren… però el documental s’organitzarà sobretot al voltant del discurs de les persones.

A l’Ariadna li falten 1.100 € per aconseguir el seu modest objectiu de tenir finançament per a la realització de la pel·lícula. I el termini per fer-hi les aportacions s’acaba aquest dissabte 25 de maig. Un projecte en solitari que, reconeix, “necessita d’una feina de màrqueting” que ella no ha pogut assumir del tot.

Fórmula de moda

L’impacte de la crisi ha portat molts col·lectius o persones individuals a recórrer al micromecenatge com a fórmula per a obtenir recursos, sobretot en l’àmbit cultural. Teatre Ganyotes, Al Trot Teatre, i el FITT (Festival Internacional de Teatre de Tarragona) impulsat per la Sala Trono són només tres casos de proximitat i vinculats a les arts escèniques.

Idees i projectes sempre interessants que busquen la viabilitat a través de petites aportacions. El drama, però, és que el “crowdfunding” ha esdevingut una moda tan utilitzada en poc temps que corre el risc d’acabar sent una fórmula sobreexplotada i poc efectiva.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

2 COMMENTS

  1. Lloable iniciativa, i necessària. Aquesta costa té molt més ‘glamur’ que aquell de l’estoreta vermella, que sembla ser que és l’únic a Tarragona.
    Els projectes Verkami són un bon invent i han ajudat moltes iniciatives. Però arriba un punt que cada amic et demana col·laboració en xarxa…
    Penso que com a sòcia que sóc de Depana i d’ADDA, contribueixo a la feina efectiva, la de cada dia i de tot l’any. També vam fer discursos a la platja en diferents accions.
    Sort pel projecte, però associeu-vos per preservar el territori.

Respon a Lluís Gurrera i Magrané Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here