19.6 C
Província de Tarragona
Dimarts, juny 11, 2024

Un tast de l’A-27 abans de la seva obertura

Imatge del tram de la nova A-27 a prop del polígon petroquímic nord, on s'acaba l'autovia
Imatge del tram de la nova A-27 a prop del polígon petroquímic nord, on s’acaba l’autovia

 

Camions amunt i avall, maquinària diversa, desenes d’operaris per tot arreu… Des de fa setmanes es treballa sense parar ni un dia en les obres de l’autovia A-27. Una cursa contrarrellotge per a l’obertura del tram Tarragona – El Morell en els pròxims dies o setmanes

 

Es tracta d’un petit tram que no passa dels set quilòmetres de longitud i que enllaçarà el Port amb el polígon petroquímic nord, amb accessos directes a l’autovia A-7, l’autopista AP-7 i el polígon Riuclar, entre d’altres.

 

El tram més pròxim al Morell ja es veu més acabat, amb els senyals, les mitjanes i les baranes de protecció col·locades, els carrils pintats… On es concentra aquests dies l’activitat frenètica és a la zona més pròxima a Tarragona. El pont, que passa per damunt de l’A-27 i que connectarà els vehicles que venen del Port i van al polígon Riuclar, és l’obra més cridanera i espectacular del tram.

 

Al pont que enllaça l'A-27 amb el polígon Riuclar encara s'hi treballa
Al pont que enllaça l’A-27 amb el polígon Riuclar encara s’hi treballa

Si es viatja en direcció nord, després de travessar el pont enlairat, destaca la rotonda superior que permet l’entrada a la barrera de peatge de l’autopista, o bé anar cap a la nacional 240 o a l’interior de la zona industrial. Més endavant, a uns tres quilòmetres, s’ha construït una altra rotonda superior per connectar la nova autovia amb la local T-721 que enllaça Constantí amb la Pobla de Mafumet. I el primer tram de l’A-27 s’acaba amb una rotonda inferior que connecta amb la carretera de la Pobla i la refineria. No hi ha cap connexió directa amb el polígon petroquímic, tal com s’havia reclamat des de l’AEQT.

Les obres es van adjudicar a una UTE el març de 2007 per un valor de 40 milions d’euros i han sofert nombrosos retards. La perllongació fins a Valls i Montblanc està aturada per problemes pressupostaris. Per tant, el tram de l’A-27 a punt d’obrir-se al trànsit tindrà uns efectes poc importants en el sistema de mobilitat de l’entorn de Tarragona.

Aquí podeu veure una galeria d’imatges de l’estat actual de les obres de l’A-27 :

 

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here