Advertisement
Carregant ...

Minipop: música i oci compartits

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lluis Gavaldà explica al FET a TARRAGONA la filosofia del Minipop, que enguany arriba a la cinquena edició (foto: Ivet Batet)

Lluis Gavaldà explica al FET a TARRAGONA la filosofia del Minipop, que enguany arriba a la cinquena edició (foto: Ivet Batet)

Setmana de vacances escolars. Dies de lleure per compartir en família, pares i fills. En aquest context s’ultima la preparació del Festival Minipop, que arribarà puntual a la seva cita el primer cap de setmana de juny. El passeig de les Palmeres -“l’actiu més gran del certamen”, segons els seus organitzadors- tornarà a ser el punt de trobada de la música pop amb diverses generacions.

“Volem posicionar Tarragona amb un esdeveniment cultural modern, per a un públic ampli i que atraigui gent de fora”, comenta Lluis Gavaldà, una de les ànimes del Minipop en qualitat de director artístic. Fa cinc anys, “una idea boja” el va impulsar amb un grup d’amics a crear un festival a mig camí de “la festa major de poble i els certamens amb regust anglès”. La valoració n’és positiva i ara afronten una espècie de segona etapa de consolidació i expansió.

El FET a TARRAGONA esmorza amb Gavaldà i la resta de l’equip responsable del festival. Ambient distès per esplaiar-se. Pop d’autor i artistes de qualitat encara no molt coneguts pel gran públic. Aquesta és una de les consignes principals del Minipop. “La música que ens agrada”, resumeix Núria Serrano, directora de l’event i fundadora de les Tecletes. “No busquem un nom que enlluerni, preferim portar cantants i grups que estan en fase de creixement”. I sempre fan una aposta tarragonina, enguany pels Ivory.

Minipop cartell

El cartell de la cinquena edició del Minipop és una mostra ben fidel de l’esperit que l’inspira: David Carabén, Núria Graham, Xavi Alias, The Seihos, Anna Roig en funció de posa discos de cançó francesa, i molts d’altres que ompliran l’escenari entre el divendres 5 i el diumenge 7 de juny, amb el mar i l’amfiteatre com a rerefons.

“Volem mantenir la dimensió humana i no créixer molt més”, assegura Gavaldà, satisfet i orgullós que el model l’hagin copiat o adaptat altres ciutats de Catalunya. “Tarragona ha fet seu el festival i ara es tracta d’atraure més públic de fora”. Per aquesta raó en faran presentacions a Reus, Cambrils, Lleida i Barcelona i han arribat a un acord de col·laboració amb l’associació de càmpings.

També Tarragona Turisme hi col·labora fomentant la promoció del festival: es tracta de vendre la ciutat com una destinació musical per a un públic familiar, “també per als que no tenen fills” en una època de l’any amb un clima esplèndid. Amb 48.000 euros de pressupost, el Minipop es financia sobretot amb el patrocini privat i el micromecenatge. Les entrades anticipades ja són a la venda amb un abonament de 6 € per als tres dies. Més econòmic, impossible!!!


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *