Fi de curs i fi de projecte. Festa a l’escola Solc per celebrar la cloenda d’una iniciativa educadora que mereix el nostre reconeixement. Com tantes d’altres que es preparen i es duen a terme al llarg del curs als centres educatius de Tarragona. Molta empenta i moltes idees de mestres i alumnes que sovint passen desaparecebuts per a la majoria de la ciutadania.
El projecte de l’escola Solc ha comptat amb la participació d’activa de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC), el Camp d’Aprenentatge de Tarragona i el FET a TARRAGONA. La festa de tancament del curs és un acte d’agraïment i reconeixement als que hi han participat: una trentena llarga d’alumnes d’entre 7 i 20 anys amb diferents capacitats.
Crits i salts d’alegria espontània dels nens i nenes a l’hora de recollir diploma, gorra i xapa. Un obsequi que es fa extensiu als professors, monitors i logopedes de l’escola. El Serapi fa de ‘mestre de cerimònia’ i anuncia els noms dels alumnes com si fos l’alineació de les estrelles del Barça. I és que aquests nens i joves han actuat al llarg del curs com a veritables ‘estrelles’ del projecte SOLCANT LA HISTÒRIA, amb molt bona actitud i predisposició.
L’arqueòleg de l’ICAC, Jordi López, i el director del centre, Joan Gómez Pallarés, són rebuts com a veritables herois d’aquest joc que els ha permès conèixer la feina dels que excaven el terra. Tot va començar “plantant faves a l’hort de l’escola” i ha culminat amb un apropament de l’arquelogia a nens amb discapacitats i amb l’edició d’una magnífica revista de vuit pàgines.
El projecte ha comptat amb diverses activitats: ‘Troballa a l’Hort’, ‘Trobem una moneda al jardí’, ‘Fem d’arqueòlegs a l’aula’, videoconferència amb l’arqueòleg, visita a l’ICAC, taller de periodisme amb el director del FET a TARRAGONA, ‘Dos pams sota terra’, i visites al Mèdol, el Circ Romà i l’Amfiteatre. Una experiència molt positiva que culmina amb abraçades, petons, foto de família i un bon esmorzar als jardins de la Laboral.
Aquí teniu un resum de les activitats desenvolupades al llarg del curs 2015-2016: