Carregant ...

Castells: marca de prestigi

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Els responsables de Vermuts Miró, BASF, Repsol, Estrella Damm, CX BBVA i Movistar amb la regidora de Festes, Begoña Floría, a la Rambla Nova. Foto: DAVID OLIETE

Els responsables de Vermuts Miró, BASF, Repsol, Estrella Damm, CX BBVA i Movistar amb la regidora de Festes, Begoña Floría, a la Rambla Nova. Foto: DAVID OLIETE

(Aquest article es publica gràcies als subscriptors del FET A TARRAGONA,  que amb el seu suport econòmic resulten imprescindibles per tirar endavant el projecte periodístic en format revista i en format digital.  El reportage és el fruït de moltes hores de gestions i de la feina d’un periodista i un fotògraf. Si voleu contribuir amb una quota anual de 30 € ens ajudareu a que el FET sigui un mitjà encara de més qualitat. Per això  us demanem el vostre suport i que us hi apunteu omplint aquesta butlleta).

Esforç. Capacitat de superació. Treball en equip. Sense distincions socials. Són valors que representen els castells i amb els quals s’identifiquen les empreses que els donen suport. Hi afegim conceptes com la catalanitat, el tarragonisme, la cultura popular i la integració. Una suma d’elements de prestigi que esclaten amb tot el seu potencial el dia del Concurs.

“Els principis que representa l’activitat castellera són atractius per a les empreses com a eina de promoció i imatge. La dificultat rau en fer-les entendre com s’ha d’enfocar aquesta aproximació o visualitzar l’aliança”, remarca Guille Soler, gerent de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya. Les colles van aprovar fa quatre anys sense cap vot en contra no inserir publicitat a la indumentària. En paral·lel, la presència de lones i altres elements publicitaris a les places no sempre resulta fàcil. En conseqüència, les empreses que busquen un rèdit  immediat no se senten aquí gaire còmodes. Segons el gerent de la Coordinadora, “determinades marques o tipus de patrocini poden ser contraproduents i provocar rebuig si s’entenen com a invasives”.

Declarats Patrimoni cultural immaterial de la Humanitat el 2010, els castells no deixen de créixer en nombre de participants, seguidors i projecció a través dels mitjans d’arreu. “Les colles són sobiranes -apunta Soler- i poden reobrir el tema de la publicitat en assemblea quan vulguin, però jo no hi entendria un canvi de posicionament. Posar logos publicitaris a les camises seria un error. Els castells són una activitat protegida, Patrimoni Mundial, que comporta risc i on hi participen menors. Com encaixa aquí una determinada publicitat agressiva?”, es pregunta. Les empreses patrocinadores més implicades, Estrella Damm i Repsol, avalen la situació actual: “La indumentària dels castellers no s’ha de tacar”.

(…)

Aquest és un fragment del reportatge ‘Marca de prestigi’ que ha aconseguit reunir als responsables dels patrocinadors del Concurs al monument al castells de la Rambla Nova. L’article el publiquem íntegrament al número 19 del FET a TARRAGONA. La revista és a la venda a Llibreria de la Rambla, Llibreria La Capona, Llibreria Adserà i Cal Matias (Serrallo). Amb la revista va de regal el fascicle dedicat al ‘Temple d’August i el Fòrum provincial’ del col·leccionable dels monuments de Tàrraco que són Patrimoni Mundial.

Fes-te ara subscriptor del FET per només 30€ l’any i dóna suport al periodisme local analític i de qualitat. Clica aquí, omple-hi les dades i rebràs a casa totes les revistes i fascicles, i podràs participar en les activitats culturals exclusives que organitzem per als subscriptors.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *