Carregant ...

2017: Una oportunitat per a la Tarragona dels creuers

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Un dels creuers singulars que va atracar l'any passat a les instal·lacions de la marina Port Tarraco. Foto: RICARD LAHOZ

Un dels creuers singulars que va atracar l’any passat a les instal·lacions de la marina Port Tarraco. Foto: RICARD LAHOZ

Costa neoRiviera. Així es diu el vaixell de l’empresa Costa Cruceros que visitarà el Port de Tarragona un cop a la setmana l’estiu de l’any vinent. Sortirà d’aquí cada divendres en direcció a Savona (Itàlia) i després s’aturarà a Porto Torres (al nord de l’illa de Sardenya) i a Maó, Eivissa i Palma de Mallorca. Els promotors, que ja en fan promoció a la seva pàgina web, contemplen que els creueristes passin les primeres 24 hores a Tarragona abans de salpar per la costa mediterrània.

“L’operació s’està tancant”, diu prudent el president del Port, Josep Andreu. Però la publicitat del creuer a sis mesos vista explica clarament la voluntat de Costa Cruceros.  Quin és el factor que explica que una empresa puntera en el seu sector decideixi que Tarragona sigui punt de partida i arribada d’un creuer setmanal? Ferrari Land. El nou parc temàtic de la Costa Daurada, associat a Port Aventura, és únic a Europa i obrirà les portes l’abril de l’any vinent.

Un creuer setmanal a l’estiu de 2017, atret per Ferrari Land, suposa un gran salt per al port i un repte per a la ciutat

Som, doncs, davant d’una oportunitat única per fer un salt endavant en el posicionament, encara modest, de Tarragona com a port creuerista. Després dels 15.000 passatgers que han passat per aquí al llarg del 2016, la possibilitat  de disposar per primera vegada d’una oferta setmanal permanent durant quatre mesos (de juny a setembre) representa un punt d’inflexió sense precedents: suposa poder doblar en un sol any la xifra de creueristes.

Però el salt qualitatiu i quantitatiu també representa un repte per al Port i per a la ciutat. El Port ha d’analitzar com ho fa ara i millorar elements que pertanyen a la logística necessària per rebre i acomiadar com cal un creuer setmanal amb 1.500 viatgers, sense oblidar que al llarg del 2017 vindran altres vaixells i que, potser, coincidiran el mateix dia en les mateixes instal·lacions.

El creuer 'Wind surf' ha atracat al Port de Tarragona en diferents ocacions. Foto: APT

El creuer ‘Wind surf’ ha atracat al Port de Tarragona en diferents ocacions. Foto: APT

I la ciutat sabrà estar a l’alçada? Si es confirma tot el que difon Costa Cruceros en format publicitari, Tarragona serà punt de sortida i arribada de creuers de 7 dies cada divendres. Els turistes s’hi podran estar un mínim de 24 hores abans de salpar. Som, per tant, davant d’una altra oportunitat per al sector comercial i de restauració.

Les associacions de botiguers i restauradors -malauradament dividides i enfeblides- ja haurien de pensar a preparar productes i campanyes específiques per a aquest potencial client amb horaris flexibles, i l’Ajuntament s’hauria de posar les piles per tenir la ciutat endreçada i amb millor informació per als visitants. Ja m’imagino una gran campanya unificada amb un slogan tipus ‘Divendres de creuer’… Només em queda algun dubte en forma de preguntes retòriques: Sabrem valorar els esforços i la feina del Port per atraure turistes? Aconseguirem per una vegada tenir el suficient grau d’autoestima i empènyer tots en la mateixa direcció?


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *