16.4 C
Província de Tarragona
Divendres, abril 19, 2024

Cosmètics naturals made in URV

Mireia Trepat i Joan Miralles, dos dels tres impulsors de Fes
Mireia Trepat i Joan Miralles, dos dels tres impulsors de Freshly Cosmètics. Foto: JORDI ROBERT

Tres enginyers químics que després d’estudiar a la URV decideixen muntar la seva pròpia empresa de productes ecològics i naturals de cosmètica. Aquesta és la història del Miquel Antolín, la Mireia Trepat i el Joan Miralles, que són de Batea, Balaguer i Amposta respectivament, i que tenen la URV com el seu primer nexe d’unió. Els tres es van conèixer estudiant enginyeria química i sobretot durant els darrers anys van fer bastants projectes junts. “Ens vam presentar a molts dels concursos que les empreses químiques del territori fan pels estudiants, i sempre ens anava prou bé”, explica la Mireia.

 

Dels impulsors de Freshly Cosmètics, el que tenia contacte directe prèviament amb productes similars és el Miquel, ja que la seva mare feia molts anys que elaborava cosmètica natural casolana. “Jo n’havia portat perquè alguns dels meus companys de carrera els provessin”, explica. Va ser aleshores, i després d’acabar la carrera i el màster, que van veure en la cosmètica natural un buit important de mercat. “No teníem l’objectiu de treballar a les empreses químiques de Tarragona, perquè volíem progressar en altres camps, i per això vam decidir muntar un projecte innovador”, diu en Joan.

 

“Vam analitzar quines marques hi havia, i eren totes molt d’estil herbolari, i molt fluixes en el sector digital”, afegeix la Mireia. Va ser llavors quan van decidir apostar per aquests productes, vehiculant-ho a una tendència més generalitzada pel consum de productes ecològics i naturals com ja es fa en l’alimentació.

 

El premi que els va donar el Consell Social de la URV a finals del 2015 va ser important per ells. “No és tant l’ajuda econòmica, que també, sinó el fet que una institució com és la universitat -reconeix en Joan- certifiqui que allò que faràs té un interès”. El llançament de l’empresa va ser al febrer d’enguany, van superar les expectatives i van decidir instal·lar-se en un despatx al Tecnoparc de Reus. Fins llavors havien treballat des de casa. Ara ja tenen vuit productes propis (com el gel, el xampú, l’exfoliant…), dos dels quals estrenats el passat mes de novembre, fet que posa de manifest la bona acceptació de la proposta.

 

“Ens dirigim a un perfil de joves entre 25 i 35 anys, molt actius a les xarxes socials i nivell cultural elevat”, explica la Mireia. I és que tot i tenir punts de venda físics, el 90% de les vendes es produeixen a través d’Internet. A més de Reus, l’empresa té dos altres punts importants, el magatzem de distribució situat a Batea i el laboratori de producció situat a Barcelona.

 

“No tenim prou informació sobre aquest tipus de productes i a vegades ens pensem que utilitzem cosmètica natural i potser només n’hi ha un de component natural”, explica la Mireia. Per aquest motiu consideren que Freshly Cosmetics també ha de servir com a punta de llança per començar a conscienciar a la ciutadania d’allò que ens posem al cos i dels perjudicis que pot tenir. “Qui es passa al món dels cosmètics naturals ja no fa marxa enrere”, conclouen.

PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

1 COMMENT

  1. Fantàstic. Felicito aquests joves i la iniciativa dels cosmètics. És un acostament al públic, a banda del vi, que també alegra les festes. A més els nous productes l’embelleixen.
    Bon any i projectes acomplerts amb èxit.

Respon a Olga Xirinacs Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here