Carregant ...

Periodisme en temps d’infoxicació

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Mònica Terribas és la directora del programa ‘El Matí de Catalunya Ràdio’. Foto: CCMA

En una època d’infoxicació cal apostar pel periodisme de qualitat. La frase, que podria signar molta gent de l’ofici, l’escolto en paraules d’un químic que ara ocupa la direcció del Complex Industrial de Repsol a Tarragona. Josep Francesc Font apadrina d’aquesta manera una nova edició del cicle de xerrades ‘Experiència de Periodista’ que arrenca aquest divendres a l’Antiga Audiència amb la participació de Mònica Terribas .

Infoxicació és l’excés d’informació que internet i les xarxes socials provoquen en el receptor, fins al punt que se sent incapaç per assimilar-la i entendre-la. Aquest és un dels aspectes més actuals i controvertits del món de la comunicació que poden abordar Terribas i els altres ponents en el cicle de conferències que organitza la demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

AQUEST DIVENDRES COMENÇA A TARRAGONA EL CICLE ‘EXPERIÈNCIA DE PERIODISTA’

A més de la directora d’El Matí de Catalunya Ràdio (divendres 10), intervindran al llarg de les properes setmenes el periodista, escriptor i crític de TV, Víctor Amela (dilluns 13); la directora del diari ARA, Esther Vera (dilluns 20) i el responsable de l’emissió del Concurs de Castells per a Red Bull Media House, Joel Mestre (dilluns 27). Totes les xerrades tindran lloc a les 19 h. a l’Antiga Audiència i estan obertes al públic en general.

Els estudiants de Periodisme de la URV són uns dels destinataris de l’activitat perquè poden conèixer de primera mà l’experiència de professionals de la comunicació en diversos àmbits. Aquesta setmana, els alumnes de Tercer han pogut escoltar també les reflexions del vallenc Josep Carles Rius, exdegà del Col·legi de Periodistes i autor del llibre ‘Periodismo en reconstrucción’. En un context d’infoxicació, Rius apel·la al paper clau del periodista verificant la informació i oferint credibilitat.

Josep Carles Rius és el director de la Fundació Catalunya Plural que edita diversos mitjans. Foto: cedida

Un nou ecosistema de mitjans de comunicació s’obre pas per la “crisi de credibilitat profunda” que han patit els mitjans tradicionals  -segons Rius-  perquè s’han allunyat dels ciutadans per apropar-se al poder econòmic i polític. Els nous mitjans, sovint, estan en mans dels propis periodistes i ara cal la “implicació de la societat”.

L’exdegà del Col·legi apunta algunes tendències del periodisme actual que arriben dels Estats Units: crear entitats sense ànim de lucre i fundacions per consolidar projectes comunicatius; diversificar els ingressos per fer-los viables; experimentar nous formats; cooperar entre mitjans; i ser útils a una comunitat (temàtica o territorial).

El FET a TARRAGONA es considera part d’aquest nou ecosistema de comunicació a Catalunya: un mitjà impulsat només per periodistes, que experimenta amb una publicació en paper de qualitat, que diversifica els ingressos a partir de la implicació dels subscriptors i que vol ser útil a una comunitat: Tarragona.  Ens hi voleu acompanyar?


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *