Carregant ...

Els horaris incoherents i els retards ‘normals’ de Renfe

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Trens Regionals aturats a l’estació de Tarragona. Foto: Ricard Lahoz.

De què serveix tenir un tren directe Tarragona – Barcelona Sants a primera hora del matí si hi ha moltes possibilitats que arribi amb retard procedent de Tortosa? És lògic disposar de tres serveis ferroviaris en 20 minuts de diferència a partir de les 7 del matí i que, per contra, no hi hagi cap Regional a dos quarts de 7 que et permeti arribar a Barcelona abans de les 8?

De què serveix tenir un tren directe Tarragona – Barcelona Sants si és força habitual que arribi a destí amb una demora d’entre 10 i 20 minuts? Per què hi ha frenades o aturades constants en diferents punts del tram entre Castelldefels i Bellvitge? Aquest embús de trànsit no es podrà solucionar mai i els usuaris de les comarques tarragonines estaran condemnats de per vida a arribar mínim amb 5 o 10 minuts de retard?

Els usuaris de Tarragona es resignen a arribar a Barcelona cada dia amb uns minuts de demora

És normal que Renfe no programi a l’estació de Tarragona ciutat cap tren per anar a la capital catalana entre les 7,49 i les 8,55 del matí? I també és normal que el primer Avant que circula per l’estació Camp de Tarragona no arribi a Sants fins a les 8,15 h? Com és que al migdia passen dos trens amb 5 minuts de difèrència (12,20 i 12,25) per anar al mateix lloc, després d’una hora sense servei? Com s’enten que a la nit puguis agafar un tren a Tarragona a les 22,15 per anar a Barcelona i, per contra, l’últim comboi en direcció Tarragona surti de Sants a les 21,30h?

Resulta incomprensible que no hi hagi servei en determinades franges horàries

Els interrogants s’acumulen. En definitiva, qui dissenya i amb quins criteris els horaris del servei ferroviari Tarragona-Barcelona per línia convencional? El departament de Territori de la Generalitat. Més enllà dels problemes sistèmics de retards, combois antics i atrotinats, i una durada de trajecte superior a la de fa 20 anys, els usuaris tarragonins es pregunten per la incoherència dels horaris, l’escassa freqüència de pas en determinades franges horàries i les frenades constants a l’àrea del Baix Llobregat.

Des de fa anys, ni ADIF ni RENFE semblen especialment interessades en cuidar aquests passatgers que, per cert, omplen les andanes (ara ja sí, reformades) de l’estació de Tarragona en determinats moments del dia. Resignació entre els usuaris. I un futur encara més incert.

Què passarà amb els Regionals de Tortosa quan s’obri el Corredor Mediterrani?

Ja tenim clar que la posada en marxa del tram Tarragona – Vandellós del Corredor Mediterrani amb doble via farà que els trens de llarga distància es desviïn per l’estació de La Secuita. Però, què passarà amb els Regionals de les Terres de l’Ebre? Deixaran de circular per l’estació urbana de la capital? Vol dir que hi haurà menys trens Tarragona – Barcelona?

Preguntes i més preguntes enmig del silenci de les administracions competents i l’escassa valentia dels responsables polítics locals.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *