Advertisement
Carregant ...

Objectiu: apropar els tarragonins a l’esquí i la natura

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

El president de FGC, Ricard Font, a Tarragona presentant la campanya ‘Respira natura’. Foto: Ricard Lahoz.

El mercat tarragoní és el que més pot crèixer de tot Catalunya en l’àmbit de l’esquí. A partir d’aquesta premissa, l’empresa pública FGC (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya) busca incentivar l’interès de la gent d’aquí pels esports de muntanya i pels atractius naturals de la zona pirinenca. Entre les accions organitzades, n’han fet una durant els darrers dos dies amb els estudiants de la Universitat Rovira i Virgili.

Els joves és un dels públics potencials que més busca FGC, que ara ja gestiona vuit àrees esquiables, entre les quals hi ha les estacions d’Espot i Port Ainé, les més properes a Tarragona. L’empresa pública reorienta enguany la seva estratègia a partir del lema ‘Respira natura’ i situant les estacions d’esquí com una oportunitat per conèixer la natura, el paisatge i la gastronomia d’un territori determinat.

L’empresa pública FGC presenta les estacions d’esquí com una oportunitat per descobrir nous paisatges

En aquest cas, es tracta de potenciar el Pallars en aliança amb el Parc Nacional d’Aigüestortes i Sant Maurici. Espot, per a un públic més experimentat, i Port Ainé, més destinat a les famílies, són dues finestres per “descobrir un Pirineu poc massificat”, en paraules de Ricard Font, president de FGC. “No cal ser esquiador per apropar-se al Pallars”, apunta.

Font ha vingut a Tarragona perquè creu que hi ha molta feina a fer per “incentivar el públic adult i familiar els caps de setmana i el de les escoles entre setmana”. Des de FGC preparen un pla per explicar la muntanya a nens i nenes de primària, que serveixi de complement pràctic a l’assignatura de Medi. L’objectiu és oferir als centres educatius tarragonins que els seus alumnes facin activitat esportiva relacionada amb la neu.

A Tarragona es promocionen especialment Esport i Port Ainé, al Pallars

Les dues estacions pallareses generen poc més de 2.000 llocs de treball a la comarca. Gestionades per l’administració pública, Font afirma rotund que “si tanquessin les estacions, tancaria el Pallars”. Una defensa clara del paper de FGC per treballar en la promoció de natura, biodiversitat, paisatge, esport, salut, cultura i gastronomia: valors que reverteixen al territori.

Per promocionar l’inici de temporada, Port Ainé ofereix una jornada de portes obertes aquest divendres 29 de novembre i un 20% de descompte a l’hotel de l’estació fins al 4 de desembre, amb o sense forfet.

Imatge de Port Ainé. Foto: FGC.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *