Carregant ...

L’òpera ‘La Cenerentola’ arriba a Tarragona

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Un moment de la representació de ‘La Cenerentola’. Foto: Antoni Bofill per a l’Associació Amics de l’Òpera de Sabadell.

El Teatre Tarragona aixecarà el teló per oferir-nos la darrera òpera còmica que Gioachino Rossini va compondre: La Cenerentola. El Cor Amics de l’Òpera de Sabadell, juntament amb l’Orquestra Simfònica del Vallès, interpretaran el divendres 13 de desembre, a les 21:00h, aquesta versió operística de La Ventafocs. L’obra la dirigirà Daniel Gil de Tejada, que defineix la música de Rossini com “una música brillant, una orquestració exquisida i una vocalitat portada al virtuosisme”.

Amics de l’Òpera de Sabadell i l’orquestra simfònica del Vallès la interpretaran divendres 13 de desembre

La Cenerentola, estrenada l’any 1817 al Teatre Valle de Roma, deixa enrere l’època romàntica i se situa en un ambient de Charleston i de la Belle Époque. Es tracta d’una història basada en el conte de La Ventafocs, en la versió de l’escriptor francès Charles Perrault. L’acció té lloc a Itàlia, cap a finals del segle XVIII. Angelina, el personatge que representa la Ventafocs, és la minyona que s’encarrega de fer tota la feina de la casa. Mentrestant, les seves germanastres, Clorinda i Tisbe, es passen l’estona davant el mirall, provant-se roba i joies. La presidenta de l’Associació Amics de l’Òpera de Sabadell (AAOS), Mirna Lacambra, defineix l’obra com “el triomf de la bondat”.

Es tracta d’una versió de ‘La Ventafocs’ amb alguns canvis respecte el conte original

Tot i això, l’òpera presenta alguns canvis. Al conte original hi apareix la fada, que converteix la carabassa en una carrossa. Rossini, però, no és partidari dels arguments fantàstics, per això substitueix aquest personatge per Alidoro, un filòsof. Un altre element que desapareix és la sabata de vidre, que passa a ser un braçalet. La raó d’aquesta modificació va ser evitar la censura, ja que en aquella època no estava ben vist ensenyar un peu nu d’una dona en escena. La darrera diferència és que, en aquesta versió, no hi ha madrastra, sinó padrastre: Don Magnifico, baró de Montefiascone. El muntatge també té peculiaritats, ja que, per exemple, el cor de cant és només masculí.

El vicepresident de l’Associació Amics de l’Òpera de Sabadell, Jordi Torrents, assegura que “és una música que quan surts de la funció tens les melodies al cap”. L’obra, composta amb només tres setmanes, es considera una obra mestra des del punt de vista musical. De fet, Lacambra assegura que la peça requereix molta tècnica vocal: “Hi ha molta coloratura, és a dir, s’han de cantar moltíssimes notes molt de pressa i fer-ho que sembli fàcil, tot i que és molt difícil. No tothom ho sap fer”.

L’òpera, com la música, va més enllà de la interpretació a l’escenari, perquè, requereix un entrenament i una preparació diària. “Cantar és un esport, però que, a més, s’ha de fer art”, emfatitza Lacambra.

Un obsequi per als subscriptors del FET

La Cenerentola o La Ventafocs, que Rossini va crear amb només 25 anys, és la primera òpera que es representa a Tarragona aquesta temporada 2019-2020. Gràcies a l’àrea de Cultura disposem d’un obsequi: una entrada doble per a un subscriptor/a del FET a TARRAGONA. Si voleu participar en el sorteig, podeu enviar un correu a l’adreça

subscripcions@fetatarragona.cat

abans de les 22h. d’aquest dimarts 10 de desembre.

La representació de l’òpera tindrà lloc divendres 13 de desembre a les 21:00h al Teatre Tarragona.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *