15.3 C
Província de Tarragona
Dimarts, abril 23, 2024

Una oportunitat turística per Tarragona

El patrimoni natural i les platges són alguns dels encants que ofereix Tarragona als visitants. Foto: Ricard Lahoz.

Sense l’impacte de la Covid-19, aquests dies viuríem a Tarragona les últimes jornades del festival Tarraco Viva. El certamen hauria tornat a portar a la ciutat un perfil de turista amb inquietuds culturals, històriques i patrimonials, i una capacitat adquisitiva mitja – alta que hauria deixat la seva emprenta en la restauració i el comerç.

 

Sota els efectes encara del coronavirus, però amb un lleuger optimisme en constatar-ne el descens de nous contagis i de víctimes, Tarragona ha obert aquest dilluns tres dels monuments del conjunt Patrimoni Mundial -per cert, d’accés lliure fins al proper diumenge 31 de maig. I la ciutat reitera que Tarraco Viva se celebrarà a la tardor, coincidint amb el vintè aniversari de la declaració de la Unesco.

La ciutat es pot oferir al visitant com a destinació segura, propera i tranquil·la

És evident que enguany els mercats turístics es comportaran d’una manera molt diferent (restriccions de mobilitat, retallades econòmiques, incertesa, por) i que apostaran per les destinacions segures i properes. En aquesta conjuntura, Tarragona té una gran oportunitat entre els visitants catalans i espanyols, oferint una ciutat tranquil·la, sense aglomeracions, amb un ric patrimoni cultural i natural, molts quilòmetres de platges i uns allotjaments de qualitat (càmpings) en contacte amb la natura.

 

Si sempre s’ha dit que Tarragona és una gran desconeguda a l’àrea metropolitana de Barcelona i al conjunt de Catalunya, aquest 2020 pot ser el millor moment per posicionar la ciutat com a destí segur i familiar i fomentar una marca vinculada a la mediterraneïtat i el Patrimoni Mundial (som l’única ciutat del país amb aquest reconeixement internacional).

Tarragona ha d’incidir a l’àrea de Barcelona i a tot Catalunya, on continua sent molt desconeguda

Si abans de la Covid-19 els vint anys de la nominació de la Unesco ja s’intuïen com una ocasió per impulsar la conservació, la rehabilitació i la difusió de Tarraco, ara les circumstàncies a favor de la proximitat han de servir també de rellançament de la posició turística de Tarragona.

 

Una posició davant el públic català i del conjunt de l’Estat que ha d’anar molt més enllà de les pedres (“la ciutat que millor explica la història”) i que ha d’insistir en el patrimoni natural, la mobilitat sostenible, les platges extenses, els espais oberts i una gastronomia i uns vins de qualitat. I amb un clima suau que permet la visita tranquil·la i relaxada fins i tot a l’hivern.

Més enllà dels vint anys de Patrimoni Mundial, la ciutat ha d’oferir atractius naturals

Igual que esperonava fa uns dies des d’un altre article a repensar la ciutat en l’àmbit de l’urbanisme i l’espai públic, avui animo hotelers, campistes, restauradors, comerciants… i l’administració a repensar (o almenys retocar) l’estratègia de Tarragona en l’àmbit del turisme. Aquí també ens hi juguem molt.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here