15.9 C
Província de Tarragona
Dijous, abril 25, 2024

Un 2021 al Port a velocitat de creuer

Aquest dilluns encara es feien treballs per enllestir la remodelació de l’antiga seu de l’APT. Foto: Ricard Lahoz.

Serà difícil que aquest 2021 atraquin creuers al Port de Tarragona. Les navieres ja hi han fet les seves reserves d’espai i de dies, però el sector està supeditat a l’evolució de la pandèmia i a aquestes alçades sembla clar que, almenys, el primer semestre de l’any es mantindran les restriccions de mobilitat a nivell europeu.

Josep Maria Cruset repassa el volum d’obres actual i un calendari ple d’inici i final d’inversions

Però amb o sense turistes, el Port afronta el 2021 a velocitat de creuer, una expressió popular que descriu gràficament el volum d’obres en marxa, pròximes obertures i projectes que es començaran a materialitzar. El seu president, Josep Maria Cruset, ho deixa ben clar aquest dilluns en una entrevista al programa ‘Tarragona 100×100’ de Ràdio Ciutat de Tarragona.

Foto: Ràdio Ciutat de Tarragona.

En faig un resum sintètic. Apuntin a l’agenda:

1.- Al juny s’acabaran les obres del Moll de Balears, destinat precisament a creuers. Després, l’APT obrirà el concurs per construir-hi i gestionar la nova terminal. Per tant, l’operativa que calia muntar cada dia de creuer fins al 2019 ja no la gestionarà directament el Port, sinó una empresa especialitzada.

2.- A l’abril – maig començaran els primers moviments de terres a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL). Un milió de metres quadrats que costa d’imaginar com seran d’aquí uns anys. Una peça clau pel futur del Port tarragoní. Els terrenys ja s’estan comercialitzant.

3.- Al març s’inicien les obres d’un altre projecte estratègic: la terminal intermodal de Guadalajara, que permetrà introduir contenidors i mercaderies amb molta més facilitat al centre de la península. El calendari preveu una execució de 18 mesos

4.- Al llarg del 2021 començarà la restauració d’un espai de 37 hectàrees, entre la ZAL i la platja de la Pineda. Una zona humida de gran valor amb aus protegides. Xarxa Natura 2000 és un espai verd amb un “enorme potencial turistic i mediambiental, que seguirà en mans públiques i gestionat per tercers”, en paraules de Cruset.

5.- Al maig – juny es farà el trasllat a l’antiga seu del Port dels treballadors de Port Control i Salvament Marítim. L’edifici remodelat també acollirà abans de l’estiu dues plantes d’oficines. Aquest semestre es durà a terme la reordenació i enjardinament de l’entorn.

6.- També al maig – juny es podrà estrenar el nou Museu del Port de Tarragona: les obres interiors estan pràcticament enllestides i ara se n’ha encarregat el projecte de musealització: “Suposarà -diu el president- un gran actiu cultural pel Moll de Costa i per a la ciutat”.

La caiguda del 2020 en el tràfic de mercaderies se situa sobre el 20%, inferior a la prevista

Amb aquest panorama -els hi he apuntat només els projectes més rellevants-, és fàcil d’entendre que es parli de 150 milions d’euros en inversions pels propers 4-5 anys. “Treballem amb recursos propis”, recorda Cruset en el decurs de l’entrevista.

Després del sotrac del 2020 (menor del que s’esperava, perquè la caiguda en el tràfic de mercaderies estarà al voltant del 20%), i amb un desembre que mostra signes de recuperació, el president diu que el Port treballa amb un pla de recuperació a dos anys, és a dir, que el 2022 torni a ser similar al del 2019. S’ho imaginen?

Aquí poden recuperar l’entrevista íntegra a Josep Maria Cruset:

Cruset: “La nova seu i el Museu del Port estaran enllestits aquest 2021”

 

 

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here