

Reflexionar al voltant de la joventut i les qüestions de gènere, el feminisme i l’educació sexual que hem rebut. Això és el que es proposen els deu curtmetratges que es presenten al cicle ‘Gènere i Joves, en primer pla’, impulsat pels Estudis de Comunicació de la URV i la conselleria de Joventut de l’Ajuntament de Tarragona. Vint estudiants del tercer curs de Comunicació Audiovisual examinen tots aquests temes des d’un interès generacional compartit i aposten per oferir un cinema crític, transformador i amb un marcat caràcter jove.
Alumnes de comunicació audiovisual fan documentals per tractar qüestions de gènere, feminisme i sexualitat
“L’objectiu del cicle és visibilitzar certes realitats que queden amagades” rere una cortina de cinema “normatiu”, avisa Elvira Cherto, estudiant de Comunicació Audiovisual i impulsora d’un dels films estrenats. Conscienciar totes aquelles persones que s’interessin per aquesta temàtica lliure, reconèixer que la societat humana no és un monòlit immòbil i que en el nostre entorn no tot és blanc o negre. En contra d’allò que haguem pogut aprendre, la vida té més colors que l’arc de Sant Martí.
El cicle ‘Gèneres i Joves’ l’impulsen la URV i la conselleria de joventut de Tarragona
Els deu documentals i webinars es projecten via streaming a la pàgina web www.tarragonajove.org/
Aquesta setmana es projectes 10 documentals via streaming i el públic pot parlar amb els creadors
“Els mitjans de comunicació, la televisió i el cinema comparteixen uns missatges i creen una realitat allunyada de la veritat”, diu Cherto. Els aprenents de comunicadors audiovisuals s’han posat entre cella i cella revertir aquesta situació i “normalitzar certes realitats amagades o desconegudes” per la societat en general. Així, han sortit temes d’interès juvenil com la transició de gènere, el gènere fluid o no binari, els feminismes i les masculinitats i l’educació sexual. És important visibilitzar totes aquestes situacions per normalitzar la diversitat i, també, aconseguir que tothom se senti acompanyat. Els i les joves pugen amb força, tenen grans coses a dir i moltes ganes de fer-se escoltar.