13.1 C
Província de Tarragona
Dissabte, març 23, 2024

Bonavista es queda al Museu d’Art Modern

 

Una de les imatges del treball fotogràfic sobre Bonavista que ara passa a formar part del fons del Museu d’Art Modern de Tarragona. Foto: David Mocha

A través de la història dels seus avis i dels seus pares, el fotògraf tarragoní David Mocha retrata els canvis i les transformacions que ha sofert el barri de Bonavista als últims 50 anys. Les seves imatges configuren una exposició al Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona que es pot veure fins al 13 de juny. És el fruït d’un projecte amb forta càrrega social, engegat el 2014 amb el suport de l’Obra Social La Caixa.

Una obra de David Mocha passa a formar part del fons d’art contemporani del museu

Una d’aquestes fotos de Bonavista se suma a partir d’ara de manera permanent al fons d’art contemporani del Museu d’Art Modern. El treball de Mocha, que ara viu a Alacant, queda doncs lligat definitivament a la seva ciutat natal. Aquesta imatge forma part d’una altra exposició formada per un conjunt de creacions de diferents autors des dels anys 80 fins a l’actualitat.

Foto: David Mocha

La mostra ‘Adquisicions’ -que també es pot veure al museu fins a meitat de juny- són fotografies i instal·lacions de diferent tipologia i format dels artistes Carles Fargas, Anna Malagrida, Ro Caminal, Marcel Pey, Salvador Juanpere i Teresa Mulet, a més del propi David Mocha.

El fotògraf presenta al carrer Sant Anna una exposició sobre la transformació de Bonavista

Les peces formen part de la Col·lecció Nacional d’Art i Col·lecció Nacional de Fotografia de la Generalitat. La Diputació de Tarragona va fer una proposta d’adquisició, com a membre de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya, i la Generalitat les va adquirir per donar-les en dipòsit al MAMT, que a partir d’ara en té la custòdia.

Mocha està present en una altra exposició amb Marcel Pey, Carles Fargas i altres artistes

Tots els autors i autores d’aquestes obres són de la demarcació de Tarragona o hi tenen vinculació. Aquest és un dels criteris que s’ha tingut en compte per a la selecció dels artistes. Altres requisits són gaudir d’una destacada carrera professional nacional o internacional i no estar representats a les col·leccions del museu (o bé estar-hi però amb obres que incideixen en altres períodes de la trajectòria de l’autor), o haver dut a terme projectes significatius al Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona.

‘Adquisicions MAMT’ consta de les següents obres:

Rue Châteaudun (impressió digital giclée, 2008), d’Anna Malagrida. És una de les fotografies protagonista de la sèrie Els Aparadors, una de les més reconegudes de tota la seva trajectòria artística.

Moi, un noir. Reloaded 2 (instal·lació de vídeo), de Ro Caminal. L’autora desenvolupa processos artístics en diferents formats, com la fotografia, el videoart i les instal·lacions multimèdia. En aquest cas, es tracta d’una instal·lació sonora, a partir d’una caixa. 

XIV Iguanes (fotografia, 1986), de Carles Fargas. Una de les seves obres més rellevants, que va reunir a tots els protagonistes, artistes, escriptors i activistes culturals que van ser el detonant de l’impuls cultural i artístic que va viure la demarcació a l’inici dels anys vuitanta del segle XX.

The Burning Blade (neó, 2018), de Marcel Pey. És una de les seves últimes produccions, i respon a un treball de conclusions. Produïda pel Centre d’Art Tarragona, reuneix perfectament els trets fonamentals de l’estil que ha caracteritzat tota la seva carrera.

El misteri de la forma i la bellesa (instal·lació, 2018), de Salvador Juanpere. Realitzada per a l’exposició ‘Julio Antonio Stendhal’, per commemorar el centenari de la mort d’aquest escultor. Recull de manera molt sintètica, unes reproduccions en marbre de Carrara, imitant les pastilles de fang disposades damunt de bancs de treball, inspirats en els tres cavallets dels escultors Julio Antonio, August Rodin i una peanya d’estil brancusià.

Bonavista (fotografia, 2014), de David Mocha. Respon a l’interès social de l’autor. A través de la història dels seus avis i dels seus pares, retrata els canvis i les transformacions que ha sofert aquest barri tarragoní d’acord amb la transformació industrial.

Camp de Control (instal·lació, 2019), de Teresa Mulet. Produïda per Lo Pati-Centre d’Art Terres de l’Ebre, es tracta d’una instal·lació de gran format integrada per diverses làmines de plàstic que evoquen els camps d’arròs del Delta.

Ricard Lahoz
Ricard Lahoz
Periodista. Director del FET a TARRAGONA
PUBLICITAT
CATEGORIES
ETIQUETES
POTSER TAMBÉ T'INTERESSA...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here