Carregant ...

Un dècada entre bicicletes i productes de ciclisme

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

L’equip de la botiga Biking Point a Tarragona.

“Hem anat creixent, evolucionant a poc a poc, in crescendo. El secret és anar fent cada dia”, resol Josep Maria Aznar, l’encarregat de la botiga tarragonina de bicicletes i productes de ciclisme Biking Point. Des de l’any 2018 es troba a l’empresa i ha crescut amb ella. També ho fa la resta de l’equip actual: Víctor, Iker, Enrique, Ángel, Xavi i Sergio.

Parlem de creixement i trajectòria perquè, enguany, a l’establiment estan de celebració. “Una dècada passa de pressa. Vam ser la tercera botiga que va obrir la cadena, de moment, present només a Catalunya. Més enllà del boom de la bici i de les tendències, les decisions empresarials i estratègiques són les que mantenen estable el negoci, al cap i a la fi; això, i la clientela que torna, és clar”, afegeix des de l’establiment del carrer Gasòmetre.

La botiga Biking Point del carrer Gasòmetre celebra el desè aniversari

Un parell de raons més, exposades per Aznar, refermen una dècada al peu del canó: “Hem treballat  sempre amb les mateixes marques i, d’altra banda, som en una localització estratègica, perquè la gent que no vol apropar-se fins a Barcelona, pot venir aquí”. Destaca també la programació de les comandes. “Tenim un estoc molt ampli i, en el marc de la COVID, no vam patir per aquesta qüestió. Estem al cas que hi hagi un bon equilibri durant l’any”, aporta.

Una de les pràctiques més generalitzades en arribar la pandèmia va ser fer esport. Per tant, tenir efectius a la botiga els va donar marge i molta tranquil·litat. “Ho hem notat en el volum de la facturació, tot i ser tancats sis setmanes”, fa saber. El virus va portar, en conseqüència, perfils que començaven de zero amb la bicicleta. “Això va ser especialment en la primera part de la pandèmia. Hi havia molta gent que s’iniciava, a la qual havies d’assessorar i el ventall de tipologies de bicicleta és molt ampli; depèn del terreny que vulguis recórrer”, continua.

La pandèmia fa augmentar el ventall de perfils d’usuaris de bicicletes

De fet, tant si és muntanya, com carretera, elèctriques o plegables, Aznar sosté que els professionals saben que “la qualitat té un preu”. La botiga també disposa de bicicletes elèctriques. Estan tenint força tirada i la predisposició per tenir una mobilitat més ecològica s’està generalitzant a la població, segons diu Aznar. “Per menys de 2.000 euros, però, no en tindràs cap. S’està millorant molt en aquest camp, tenen més autonomia i moltes duen doble suspensió i motor central”, concreta.

Per aprofundir en el gran “espectre ciclista” de Biking Point, s’ha de dir, a més, que compten amb bicicletes de ciutat, d’infantils, MTB dobles i rígides i de segona mà. En el marc de la gamma BMX, també n’hi ha varietat, segons la tendència a l’hora de practicar salts, tombarelles i portar segons quines velocitats; n’hi ha també de pensades per fer descensos en una modalitat una mica més extrema.

El comerç presencial és majoritari perquè client vol veure de prop el producte

Les comandes en línia els funcionen força bé. Des de la pandèmia, han notat un cert creixement, però la gent, “en el cas de les bicicletes, prefereix mirar-se-les de prop, que els hi vengui algú que n’entengui i, això, ha de ser presencial”, assegura. “La relació amb el client, de vegades, acaba transformant-se en amistat”, completa.

Quan li preguntem pel futur en el sector, l’expert troba que viu un moment “molt profitós”. “Les marques reben aportació de capital i aposten per l’I+D. Això ens donarà moltes més modalitats en el camp del ciclisme”, conclou.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *