Advertisement
Carregant ...

Mirades positives a la fi d’un curs diferent

Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Els nens i nenes de 6è de primària il·lusionats pel curs vinent. – Font: Clara Marquiegui.

“El curs vinent ens agradaria tornar a jugar amb els companys i companyes d’altres classes al pati, i també tornar a fer sortides i excursions”. Aquest és un dels desitjos d’un grapat de nens i nenes que, com la resta d’infants de la ciutat, han viscut un dels cursos més estranys dels últims temps. Concretament, des del FET ens acostem, en un dels darrers dies del curs, a una de les classes de 6è de primària de l’escola Vedruna Sagrat Cor, vell refugi de la col·laboradora que signa aquest article.

El ‘FET’ recull les vivències i il·lusions d’un grup d’alumnes de 6è de primària de l’escola Sagrat Cor

En relació amb aquest curs 2020-2021, els demanem que ens comparteixin vivències que els hagin aportat un avanç i un creixement personal. El Pep pren la iniciativa i explica que en falta d’una pilota per jugar a l’hora del pati, s’han “reinventat” amb nous jocs. Noves dinàmiques que també han aparegut a l’aula, amb l’augment de les eines virtuals per sobre dels llibres tradicionals, i amb la concentració de les matèries en blocs de dues hores. “Al principi se’ns feia molt estrany, però ara ja ens hem acostumat”, afegeix el Xavi.

La porta d’entrada a l’aula del grup bombolla de 6èB. – Font: Clara Marquiegui

El professor responsable de la classe, Gopal Rovira, posa èmfasi en la generació d’un fort sentiment d’equip, donat el “confinament a l’aula” durant vuit mesos. “Al principi hi havia molts grupets, però ara són un sol grup de vint-i-nou alumnes que s’ajuden els uns als altres i saben reconèixer les emocions dels companys amb només una mirada”. I és que Rovira explica que els seus alumnes, en arribar al matí i mirar-lo als ulls, ja saben de quin humor està aquell dia.

 “Aquest curs han après a reconèixer les emocions dels companys amb només una mirada”

D’aquesta manera, sembla que ha estat un curs d’aprenentatge ple de canvis. “Menys treball en grup i taules separades ha volgut dir més concentració en un mateix”, comenta la Yaiza. Alhora que, deixar enrere els ordinadors comunitaris de l’escola, per tenir-ne un de propi, ha estat tota una nova responsabilitat. D’altra banda, i donada la seva condició de grup bombolla, gairebé totes les matèries s’han concentrat en Rovira, el seu tutor, amb el qual se senten satisfets, perquè els agrada molt la seva forma de fer.

El professor Gopal Rovira treballant amb dues alumnes. – Font: Clara Marquiegui

Aquests nens i nenes, el curs vinent, faran un salt de cicle: arriben a l’ESO. Per ara, només saben que hauran de matinar més, dedicar més temps a l’estudi personal i enfrontar-se a les temudes setmanes d’exàmens. Tot i això, els motiva pensar que potser podran tornar a relacionar-se amb els companys d’altres cursos i que, de ben segur, a poc a poc aniran deixant enrere la mascareta.

D’entre la resta de desitjos per al 2021-2022, i relacionats amb aquesta nova etapa, hi trobem les ganes de noves matèries, nous companys i nous professors que expressen l’Alexia, la Martina i la Yaiza. També, de tenir la tarda del divendres lliure i de “poder triar el segon plat al menjador”, que segons explica Iker és un privilegi que a la primària no tenen.

Les novetats de l’ESO motiven l’alumnat de 6è de primària de cara al curs vinent

Anant més enllà, alguns veuen en l’ESO l’oportunitat per créixer i treure millors notes i, fins i tot, per anar d’intercanvi a un altre país i viure noves experiències educatives. És a dir, tot i la situació d’emergència sanitària, dins l’aula es respira un cert ambient d’il·lusió i esperança envers el curs vinent.

Un parell d’alumnes apuntant els seus desitjos pel proper curs. – Font: Clara Marquiegui

Des del centre, tant Rovira com Josep Nolla, director general del Vedruna Sagrat Cor, tenen l’esperança de tornar a la màxima normalitat tan aviat com sigui possible. Per aquesta raó, i segons comenta Nolla, estan dissenyant un pla per al curs vinent que, a poc a poc, vol apropar-se a la naturalitat. Tot i que mantenint les eines digitals que han arribat durant la pandèmia per quedar-se.

L’escola treballa per poder tornar aviat a la normalitat i organitzar sortides el curs que ve

A més, des de la direcció s’estableix el compromís d’aconseguir que l’any vinent es recuperin les sortides i tots els grups puguin gaudir d’unes colònies de convivència fora del centre. Nolla explica que “ha estat un any molt important a nivell acadèmic, però també a nivell d’acompanyament emocional”, per això creuen en totes aquelles activitats que reforcin els vincles de confiança dins l’entorn educatiu.

El director del centre, Josep Nolla, esperançat amb el curs vinent. – Font: Clara Marquiegui

“Obrir una escola en pandèmia ha estat un repte amb moltes incerteses, que finalment hem superat amb bons resultats”, tanca el director general, qui també ha volgut agrair el compromís i la col·laboració a tota la comunitat del centre. Així, desitgem un bon estiu a tots els infants de Tarragona que aquesta setmana acaben el curs escolar. Esperem que totes les peticions, de cara al curs vinent, es compleixin i que, ben aviat, es retorni a la plena normalitat. Aquí i a tot arreu.


Comparteix:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *